Byl to jeden z jeho nejlepších závodů v kariéře, chválí Horner Vettela

Byl to jeden z jeho nejlepších závodů v kariéře, chválí Horner Vettela

Sebastian Vettel se probojoval v Abú Zabí po startu z boxové uličky až na konečné třetí místo a svou fantastickou stíhací jízdou zapůsobil na všechny kolem sebe, včetně šéfa Red Bullu Christiana Hornera.

Německý pilot byl po včerejší diskvalifikaci a následném porušení pravidel parc fermé odsouzen ke startu z boxové uličky. Avšak díky jeho skvělé stíhací jízdě a také troše štěstí v podobě ideálně načasovaného výjezdu safety caru nakonec stanul na stupních vítězů, přičemž umožnil Fernandu Alonsovi stáhnout ztrátu na první místo v šampionátu o pouhé tři body.

Za svůj dnešní výkon pak sklidil uznání ze všech stran, pochopitelně také z úst šéfa rakouské stáje Christiana Hornera. "Myslím, že to byl jeden z jeho nejlepších závodů v kariéře. Dostat se z pitlane až na pódium, to bylo fenomenální," nešetřil Horner slovy chvály na adresu Vettela.  

"Když jsem včera opouštěl trať poté, co jsme byli vystaveni startu z boxové uličky, protože jsme věděli, že chceme (na voze) provést nějaké změny, opravdu jsem si myslel, že pokud budeme schopni proklouznout do nejlepší desítky, pak bychom možná mohli skončit osmí nebo devátí. Před závodem jsem se ale zašel podívat za Sebem a on mi řekl 'uvidíme se na pódiu'. Byl absolutně přesvědčen o tom, že může dosáhnout skvělého výsledku," prozradil.

Během úvodní části závodu si Vettel poškodil své přední křídlo, a tak ke své původně jediné zastávce v boxech musel zajet o něco dříve. Jakmile se ale ukázalo, že není možné, aby absolvoval zbytek závodu - tedy celých dvaačtyřicet kol - na měkké sadě pneumatik, rozhodl se jej tým zavolat do boxů podruhé. Horner posléze přiznal, že tým toto rozhodnutí dlouho zvažoval, nakonec se ale ukázalo, že jiné řešení stejně nepřipadá v úvahu.

"Bavili jsme se o tom, a on nás k tomu vyzýval, ty pneumatiky by ale musely vydržet čtyřicet a něco kol. Na první sadě pneumatik jsme mohli vidět, že opotřebení bylo problém, a my jsme se nechtěli dostat do bodu, kdy mu odejdou pneumatiky. Takže jakmile se dostal z Grosjeanova dosahu, mělo smysl nechat ho zastavit (znovu)," vysvětlil šéf Red Bullu.

Doporučujeme

Články odjinud