Valtteri Bottas měl technické problémy a musel svůj vůz odstavit na trati. Ředitel závodu Michael Masi se po chvíli rozhodl poslat na trať safety car. Nebylo to zbytečné? Podle Masiho nikoliv.
Safety car kroužil na trati 6 kol. Maršálové nejdříve odklidili vůz Bottase, poté byli puštěni jezdci o kolo zpět, kteří mohli safety car předjet. Celá procedura je v pokročilé fázi závodu trochu zdlouhavá. Byl ale výjezd safety caru vůbec nutný? Nestačil virtuální safety car?
Televizní záběry odhalily, že se Bottas snažil po opuštění vozu vrátit volant zpět, což podle regulí musí udělat (pokud mu v tom něco nebrání), aby mohli traťoví maršálové s vozem manipulovat. Bottasovi se to ale nepovedlo, a tak volant nechal v autě a vyšplhal přes bariéru. Dva maršálové byli následně úspěšnější. Pokusili se zařadit neutrál, ale s vozem nedokázali pohnout. Místo pouhého odtlačení vozu musel být povolán jeřáb.
Od tragické nehody Julese Bianchiho platí pravidlo, že pokud vyjede jeřáb, musí být povolán safety car. Platí to i pro situaci, kdy je vůz mimo trať a jeřáb musí vyjet jen pár metrů za bariéry, jak tomu bylo v tomto případě.
„Valtteri odvedl skvělou práci v tom, kde zastavil,“ ocenil chování Bottase Masi, kterého cituje Motorsport.com. „Snažili se zatlačit vůz do mezery v bariérách. Měli jsme tam maršály, takže zpočátku byla dvojitá žlutá.
Vůz ale pak uvízl na nějaké nerovnosti a maršálové ho za bariéry nedokázali dotlačit. Ředitelství závodu muselo povolat jeřáb a tedy i safety car.
Foto: Getty Images / Robert Cianflone