Sebastian Vettel stavěl jen jednou, odjel 39 kol na měkkých pneumatikách, což bylo velmi riskantní. Risk je ale někdy zisk a Ferrari to tentokrát vyšlo.
„Poté, co jsme přezuli na střední pneumatiky a stahovali ztrátu na Sebastiana, jsem si myslel, že vyhrajeme,“ řekl Wolff.
„Věděli jsme, že budou muset buď ještě jednou zastavit nebo jim ty pneumatiky odejdou, když na ně budeme tlačit. V tu chvíli bych řekl, že na 90 % vyhrajeme. Ale prohráli jsme to.“
Střední pneumatiky podle předpovědí neměly hrát v závodě příliš důležitou roli. Počítalo se, že velká část jezdců bude stavět dvakrát a využije měkké pneumatiky. Nakonec jsme ale viděli pestrou přehlídku mnoha strategií. V případě rozhodnutí Mercedesu sehrál důležitou roli Alonso, který na střední pneumatiky přezul ve 14. kole.
„Proto jsme se rozhodli, že do toho půjdeme a uvidíme, jak to bude fungovat na našich autech. Ponechali jsme si možnost stavět dvakrát. Valtteri měl okamžitě velmi dobré tempo a bylo jasné, že na středních pneumatikách vydržíme až do konce.“
Podle Wolffa Ferrari hodně riskovalo. „Na konci bylo Vettelovo auto asi o dvě sekundy pomalejší než Valterri, takže kdyby byl závod o kolo, dvě delší, prohrál by závod.“
„Na ale se však nehraje. Počítají se výsledky závodu a Sebastian a Ferari si to zasloužili. Přizpůsobili se situaci.“
Foto: Getty Images / Charles Coates