Byl jsem líný parchant, přiznává Cunoda

Júki Cunoda vloni při své debutové sezóně zažil vzestupy a pády. Kvůli svým nehodám a formě v průběhu roku dokonce přiznal, že ho vlastně překvapilo, že zůstává u AlphaTauri.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Byl jsem líný parchant, přiznává Cunoda | Foto: Getty Images / Peter Fox

Cunodovi pomohl přesun do Itálie v polovině sezóny. Od té doby mohl trávit mnohem více času v továrně a být „pod dohledem“ týmu.

„Dokud jsem se nepřestěhoval do Itálie, byl jsem jen líný parchant,“ říká Cunoda, kterého cituje Motorsport.com. „Po tréninku jsem šel přímo domů, zapnul PS5 a zbytek dne hrál.“

„Během závodního týdne jsem byl ve shonu. Teprve tehdy jsem se začal připravovat a myslím, že už bylo pozdě.“

Cunoda dostal domů vlastní simulátor

Cunoda dostal domů vlastní simulátor

Cunoda vloni začal dobře. V prvním závodě získal dva body a předjel Alonsa. Pak ale přišly nehody i bodový půst ve čtyřech závodech v řadě. Japonec přiznal, že F1 podcenil. 

„Řekl bych, že jsem si příliš věřil. Měl jsem pocit, že to bylo příliš snadné, protože jsem neměl žádný velký incident nebo něco podobného. Měl jsem to pod kontrolou, takže jsem předpokládal, že to bude snadné.“

Cunodu nevyvedla z míry ani nehoda v kvalifikaci v Imole. „Měl jsem nehodu v Imole, ale moje sebevědomí bylo v pořádku. Myslel jsem si, že to byla smůla.“

„Ale jakmile jsem měl neustále nějaké nehody, začal jsem mít pochybnosti ohledně své sebedůvěry a cítil jsem, že je to docela těžké. Mnohem obtížnější, než jsem si myslel.“

„Bylo to obzvlášť těžké kvůli tomu, jak jsem se připravoval na víkend. Přístup byl úplně pryč. Používal jsem stejný přístup jako ve F2, což je úplně jiný formát, kde máte volný trénink a pak rovnou kvalifikaci. Proto jsem se od prvního kola snažil jet naplno. Ve formuli 1 je však těžké to implementovat.“

„Je tam velké riziko, že vrazíte do zdi a ztratíte hodně času na trati a budete muset znovu vybudovat sebevědomí pro druhý trénink.“

„V jednu chvíli byla moje sebedůvěra úplně na nule. Nikdy předtím jsem to nezažil. Bylo to těžké.“

Podle Cunody bylo těžké sebedůvěru obnovit. Zlomem bylo Turecko, kde dostal nové šasi. Změnil také přístup. 

„Až do Turecka jsem se jen snažil neudělat velkou chybu a udržet auto na trati. Proto jsem byl dost pomalý, protože jsem se soustředil na to, abych nenaboural.“

„Uvědomil jsem si, jak jsem pomalý, takže jsem musel tlačit více. Ve formuli 1 je to všechno o výsledcích a tempu. Zvolil jsem proto jiný přístup. A pak bylo sedm závodů v řadě, kde jsem neměl nehodu. Proto jsem dnes tady.“

Cunoda nakonec zakončil sezónu nejlepším výsledkem – v Abú Dhabí dojel čtvrtý. 

Další článek: V Melbourne mají hotovo. Slibují rychlost 330 km/h a více předjíždění

12:49 | Podle odkaz byla Leclercova včerejší nehoda v Monaku s vozem Laudy způsobena selháním levé přední brzdy. Mají to dokazovat i fotografie pořízené krátce před nehodou.
11:17 | Williams nasadí do prvního tréninku Nycka de Vriese. Každý tým musí dát letos ve dvou trénincích šanci mladému jezdci.
9:45 | Podle zatím nepotvrzených spekulací dostane ve Španělsku vylepšení jen Stroll. Tým nestihl připravit díly pro oba vozy.
15. května | Pro Charlese Leclerca je jeho domácí Monako prostě prokleté. V závodech F1 se mu tam nedaří a právě v rámci prezentace Ferrari mezi závody historických vozů boural s vozem Laudy z roku 1974 v La Rascasse. odkaz

GP Španělska 2022

Pátek 20. května 2022
1. trénink 14.00–15.00
2. trénink 17.00–18.00
Sobota 21. května 2022
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 22. května 2022
Závod 15.00