Byl jsem až moc věrný, říká o Caterhamu Kovalainen

Bývalý pilot Formule 1 Heikki Kovalainen připustil, že byl až příliš "věrný" Caterhamu.
Byl jsem až moc věrný, říká o Caterhamu Kovalainen

Fin se k týmu připojil v roce 2010, kdy pod názvem Lotus Racing vstoupil do Formule 1, a zůstal u něj až do konce sezóny 2012, kdy dal tým přednost jezdci, který přinesl více peněz.

„Myslím, že jsem týmu zůstal věrný až moc dlouho,” řekl Fin Autosportu. „Na konci roku 2011, po dvou letech strávených v týmu, jsem měl pocit, stejně jako veřejnost, že mám znovu potenciál.”

„Objevilo se světlo na konci tunelu. Měl jsem pár dobrých závodů a svým týmovým kolegům jsem dokázal zavařit. Na konci roku 2011 jsem byl v anketě Autosportu vyhlášen devátým nejlepším jezdcem v žebříčku šéfů týmů. To bylo velmi slibné”

„V té době jsem měl jisté nabídky od větších týmů, ale Tony (Fernandes) a vedení Caterhamu mi slíbili, že se tým posune vpřed a že má vše, co pro udělání dalších kroků potřebuje.”

„Rozhodl jsem se proto zůstat věrný týmu. Když se nyní ohlédnu, myslím, že to byla špatná volba. Je snadné to teď říct, ale stalo se. Už je to minulost, patří to k životu.”

Finského pilota, který nyní působí v japonském šampionátu vozu Super GT, také mrzí způsob, jakým se s ním tým v roce 2012 rozloučil.

„Jedna věc, která mě trochu zklamala a naštvala, je, že mi po mém působení tam nikdo veřejně nepoděkoval. Dostal jsem od managementu textovou zprávu, že mě nahradí platícím jezdcem, to bylo všechno. To mě dost zklamalo a zanechalo to určitou pachuť,” dodal Kovalainen.

Naposledy se Kovalainen ve Formuli 1 představil v roce 2013, kdy u Lotusu zaskočil v Austinu a Brazílii za Kimiho Räikkönena, který musel podstoupit operaci zad.

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Rosbergovi může přestávka pomoct, věří Stewart

12:32 | Sainz a Leclerc se příští týden svezou ve voze SF71H z roku 2018. Každý bude jezdit jeden den.
9:12 | Lando Norris dokončil karanténu a z Dubaje se vrátil do Velké Británie.
20. ledna | Loňský vůz Alfy Romeo měl označení C39, letošní bude mít C41, protože C40 je již dávno rozpracovaný vůz pro rok 2022 (původně 2021).
20. ledna | Alfa Romeo dnes potvrdila datum a místo prezentace 22. února ve Varšavě.