Buttonovi loni pomohla zkušenost s nepovedenými sezónami

Brit ve své kariéře zažil roky ve spodní části pole.
Buttonovi loni pomohla zkušenost s nepovedenými sezónami

Jenson Button věří, že některé sezóny, které ve své kariéře zažil, mu pomohly vyrovnat se se současnou situací u McLarenu.

Tým z Wokingu zaznamenal při návratu Hondy do formule 1 velice nekonkurenceschopný ročník, ve kterém se protrápil k devátému místu v Poháru konstruktérů, což znamenalo jedno z nejhorších umístění v jeho historii.

Button však podobné sezóny pamatuje, například v roce 2001 u Benettonu. Podobně pak ročníky 2007 a 2008 v barvách Hondy pro něj znamenaly pouze šest, resp. tři body za celou sezónu.

„Lidé přicházejí do formule 1 v různých fázích svých kariér a s týmy, které jsou buď konkurenceschopné, nebo nekonkurenceschopné. Pro mě to bylo spíš nekonkurenceschopné,“ řekl Button.

„Když poprvé vyhrajete závod, pro mě to znamenalo hodně, protože jsem tolik dřel, abych se ho dočkal a člověk zažije spoustu bolesti a trápení.

Pak je to něco jedinečného, když vyhrajete. Já jsem nikdy neviděl tolik dospělých lidí plakat, když jsem v roce 2006 (v Maďarsku s Hondou) poprvé vyhrál, celý tým.

Takže, procházet útrapami, to je těžké. Nikdo z nás to nemá rád, ale někdy je to potřeba, aby člověk na druhé straně vyšel, něco se naučil o tom, kdo doopravdy je jako jezdec, ale i člověk.

V mé kariéře to znamenalo hodně. Stal se ze mě mnohem silnější člověk.“

Klepněte pro větší obrázek

Šampion z roku 2009 dodal, že sezóny 2003 – 2008 byly náročné i pro Hondu, která ve zmíněné éře do F1 vstoupila nejprve coby dodavatel motorů a později se stala továrním týmem.

„Všichni si pak uvědomujeme, že tohle není snadný sport,“ řekl. „Konkurence je opravdu vysoká. Pořád jste na radaru. Nemůžete tomu utéct.

Když máte problémy, všichni o tom vědí, chtějí o tom mluvit a srazit vás dolů. Je to vážně těžké. Pro kulturu, jako je ta japonská, je to navíc velice odlišné. Někdy to může být velká ostuda.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson, Clive Mason

Další článek: Šéfka Sauberu nepochybuje o zlepšení pohonné jednotky Ferrari

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10