Mistr světa formule 1 z roku 2009 Jenson Button by se v příštím roce mohl plnohodnotně vrátit k profesi závodního jezdce. Sedmatřicetiletý pilot by se mohl objevit v některé ze sérií v Japonsku nebo v Americe.
Jenson Button opustil kolotoč mistrovství světa formule 1 na konci loňské sezóny. Tým McLaren si však vítěze patnácti velkých cen ponechal v záloze jako rezervního pilota. To se nakonec britské stáji hodilo, když Button musel v Monaku zaskočit za Fernanda Alonsa, který se místo slavné grand prix zúčastnil závodu Indy 500.
Letos ukáže Button fanouškům své jezdecké umění ještě jednou, a to během následujícího víkendu v Japonsku. V zemi vycházejícího slunce se britský pilot zúčastní závodu 1000 km Suzuka, který je vrcholem sezóny v Japonsku velmi populárního šampionátu Super GT.
V Suzuce se Jenson Button představí za volantem speciálu Honda NSX-GT stáje Mugen a během závodu na 1000 km se bude v kokpitu střídat s japonskými piloty Hidekim Mutohem a Daisukem Nakajimou. Brit nebude jediným ex-pilotem formule 1 ve startovním poli. V sérii Super GT letos již třetím rokem působí Fin Heikki Kovalainen.
Těsně před svým debutem na scéně sportscar Button přiznává, že vyjednává o plnohodnotném angažmá pro sezónu 2018.
„Příští rok se chci něčemu stoprocentně věnovat po celou sezónu. Jestli to bude tady (v Japonsku), v Americe, nebo někde jinde, to zatím nevím. Jednání ale probíhají. Pokud to tady (v Suzuce) půjde o víkendu dobře a já si to užiju, je možné, že příští rok strávím v Super GT,“ prozradil sedmatřicetiletý Button pro motorsport.com.
Ohledně šancí týmu Mugen v závodě samotném je Button spíše skeptický. Dosavadnímu průběhu sezóny Super GT dominovaly vozy Lexus a další problém by navíc mohly představovat i pneumatiky.
„Vážně nevím, jak bychom mohli v závodě dojet. Je to nejdelší závod sezóny, navíc tu probíhá další souboj, a to mezi čtyřmi výrobci pneumatik.“
„V tuto chvíli používá ty nejlepší pneumatiky konkurence, konkrétně značku Bridgestone. S vyššími teplotami by ale mohly lépe než v posledních závodech fungovat i naše pneumatiky Yokohama,“ doufá Button.
„Nebude to lehký závod, ale my do toho dáme všechno.“
Vozy Super GT třídy GT 500 jsou nejrychlejšími speciály scény „grand touring“ na světě, jejich výkon lze přirovnat k soukromým prototypům třídy LMP 1 v šampionátu FIA WEC, potažmo v Le Mans.
Ještě před nadcházejícím víkendem Button Hondu NSX několikrát testoval a nebojí se tento speciál porovnat s monopostem formule 1.
„Toto auto se skvěle řídí, disponuje velkým množstvím přítlaku a zatáčky mohu projíždět velmi rychle. V zatáčkách se chová jako formule 1, což je ohromující. Navíc musím ještě předjíždět slabší vozy ze třídy GT 300, to je pro mě další výzva,“ svěřil se před slavným závodem Jenson Button.
Foto: Getty Images / Mark Thompson