Jenson Button při své premiéře s vozem McLaren MP4-25 vůbec nesledoval časy mimo jiné proto, že Valencie není okruh, na kterém by se dala posuzovat konkurenceschopnost.
"Tohle není vhodné místo na to, abychom přemýšleli, kdo je rychlý a kdo není," řekl Button na konci testů. "Stejně všichni nasadí do prvního závodu úpravy vozu a s rozdíly v hmotnostech - můžete jezdit s 10 nebo 160 kilogramy paliva - je těžké cokoliv usuzovat."
"Není to nejlepší okruh na získání představy o výkonnosti vozu na začátku sezóny, protože se velmi liší od všech, na kterých závodíme, takže vyvážení je velmi odlišné."
Lépe posoudit konkurenci bude podle Buttona možné příští týden v Jerezu, kde se uskuteční další testy. Přesto lze určité závěry vyvodit už nyní.
"Dá se říct, že rychlé je Ferrari, ale nevíme, jak moc rychlé," konstatoval. "Takový čas by nezajeli, kdyby nebyli konkurenceschopní, ale nikdy nevíte, s jakým množstvím paliva jeli. Jejich pomalejší jízdy, které zřejmě absolvovali s větším množstvím paliva, byly také slušné, takže odhaduji, že jsou rychlí."
Ve Valencii Button vypozoroval různé přístupy k základním parametrům vozu, ale nemá pocit, že by delší monoposty byly v nevýhodě vůči těm kratším.
"Nemyslím, že je správné srovnávat s loňskými vozy," uvedl. "Od loňska se hodně změnily, hlavně kvůli menším předním pneumatikám. Ferrari vypadá, že je také dlouhé (jako McLaren). Renault a Williams vypadají drobně, Williams je asi nejmenší. Takže je zajímavé, že týmy zvolily různé délky vozů. Je to kvůli palivové nádrži, ale určitě také kvůli aerodynamice."
"Když jsem vůz (MP4-25) viděl poprvé, myslel jsem si, že je celkem dlouhý. Ale když ho vidíte na okruhu, nevypadá dlouze a také v něm nemáte pocit jako ve voze s velkým rozvorem. A vozy s velkým rozvorem podle všeho fungují dobře, když se podíváte na časy Ferrari, Sauberu a také na ty včerejší (úterní) Lewise."
Když se loni Button poprvé svezl ve voze Brawn, neskrýval nadšení. Letos ale hodnotit zatím odmítá, nejen kvůli odlišnostem okruhu ve Valencii. "Byl to rušný den, protože jsem se musel zorientovat v kokpitu," řekl. "Protože v Brawnu jsem měl stejnou sedačku, všechno ve voze bylo stejné a fungovalo stejně (jako rok předtím). Teď musím zvládnout hodně nových věcí, než budu něco komentovat. Lewis včera říkal, že je spokojený, všichni chceme více. Takoví jsme, ale máme dobrý základ pro další práci."