Button uklidňuje: Nové motory zní dobře, nemáme se čeho bát

Pilot McLarenu se nebojí, že řev turbomotorů na závodních tratích fanoušky odradí. Uznává ale, že změna ve zvukovém projevu vozů bude značná.
Button uklidňuje: Nové motory zní dobře, nemáme se čeho bát

Na internetu se již objevilo několik oficiálních audionahrávek týmů, které zachycují znění nových šestiválcových turbomotorů. Rozdíl oproti dosud používaným atmosférickým motorům je pochopitelně značný. Fanoušky, kteří si pamatují osmdesátá léta, může poslech nových agregátů vrátit o mnoho let zpět. Definitivní verdikt o zvuku nových motorů však bude možné vznést až po přímém poslechu na trati. Jenson Button však říká, že není důvod k panice.

"Všichni mluví o tom, jak budou nové motory znít v porovnání s osmiválci. Nebude to stejné, to samozřejmě ne. Z toho, co jsem mohl slyšet, to zní pořád dost dobře. Je to zajímavá směs různých zvuků, turbo se postará o dost neobvyklé znění. Ale líbí se mi to. Jestli se mi ale zamlouvá nový zvuk není tak důležité, hlavní je, abych měl vůz, se kterým budu moci vítězit. Fanoušci se mohou těšit na pěkný zvuk a myslím si, že závodění letos bude lepší než kdy jindy. Opravdu.

Nikdo podle mě neodjede z prvních testů s pocitem, že se jim podařilo vše dokonale vyladit. Bude to spíše o pomalém, postupném zlepšování v závislosti na tom, jak budou inženýři sbírat data o vozu a nové pohonné jednotce. Současné formule jsou příliš velké, příliš komplexní na to, aby se jakýkoliv tým mohl cítit sebejistě a vybudovat si brzkou výhodu," řekl Button.

Diskuze (55) Další článek: Alonso: Na změny pravidel jsme připraveni, a tak musíme být optimističtí
10:04 | V paddocku je i modelka Winnie Harlow, která v roce 2018 odmávala Velkou cenu Kanady o kolo dříve. Sice za to nemohla, ale i tak bychom ji asi raději drželi od cílové rovinky dál...
1:59 | Prasklina na zadním křídle se nakonec objevila jen u Verstappena. Red Bull zatím neví, co bylo příčinou.
20:20 | Fernando Alonso se připojí k Vettelovi a Russellovi a nasadí větší počet nových komponent – start z konce pole.
22. října | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink Pérez
Kvalifikace Verstappen
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00