Button uklidňuje: Nové motory zní dobře, nemáme se čeho bát

Pilot McLarenu se nebojí, že řev turbomotorů na závodních tratích fanoušky odradí. Uznává ale, že změna ve zvukovém projevu vozů bude značná.
Button uklidňuje: Nové motory zní dobře, nemáme se čeho bát

Na internetu se již objevilo několik oficiálních audionahrávek týmů, které zachycují znění nových šestiválcových turbomotorů. Rozdíl oproti dosud používaným atmosférickým motorům je pochopitelně značný. Fanoušky, kteří si pamatují osmdesátá léta, může poslech nových agregátů vrátit o mnoho let zpět. Definitivní verdikt o zvuku nových motorů však bude možné vznést až po přímém poslechu na trati. Jenson Button však říká, že není důvod k panice.

"Všichni mluví o tom, jak budou nové motory znít v porovnání s osmiválci. Nebude to stejné, to samozřejmě ne. Z toho, co jsem mohl slyšet, to zní pořád dost dobře. Je to zajímavá směs různých zvuků, turbo se postará o dost neobvyklé znění. Ale líbí se mi to. Jestli se mi ale zamlouvá nový zvuk není tak důležité, hlavní je, abych měl vůz, se kterým budu moci vítězit. Fanoušci se mohou těšit na pěkný zvuk a myslím si, že závodění letos bude lepší než kdy jindy. Opravdu.

Nikdo podle mě neodjede z prvních testů s pocitem, že se jim podařilo vše dokonale vyladit. Bude to spíše o pomalém, postupném zlepšování v závislosti na tom, jak budou inženýři sbírat data o vozu a nové pohonné jednotce. Současné formule jsou příliš velké, příliš komplexní na to, aby se jakýkoliv tým mohl cítit sebejistě a vybudovat si brzkou výhodu," řekl Button.

Další článek: Alonso: Na změny pravidel jsme připraveni, a tak musíme být optimističtí

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00