Button stále neví, jak řešit své problémy, ale šampionát nevzdává

Ani po Grand Prix Kanady si Jenson Button není jistý příčinou svých problémů s vozem, ale řešení stále hledá a odmítá, že by byl definitivně ze hry o titul.
Button stále neví, jak řešit své problémy, ale šampionát nevzdává

Buttonovým hlavním problémem jsou přední pneumatiky, které se mu nedaří zahřívat na optimální teplotu. Při jeho řešení si v Kanadě navíc rozhodil záď vozu, která už nebyla tak stabilní, jak potřebuje, takže jeho zadní pneumatiky trpěly velkou degradací.

Na vině byla i nedostatečně odzkoušená nová geometrie zadního zavěšení, kterou mu McLaren připravil, aby mu pomohl s řešením problémů. Závod v Montrealu tedy zlepšení nepřinesl.

"V tuto chvíli netuším, co mám dělat, a pokaždé, když se zdá, že máme dobrý nápad, nepokročíme," přiznal. "Miluji jízdu ve voze F1, takže si věřím pokaždé, když do něj usedám, ale pak po jednom nebo dvou kolech nemám žádnou přilnavost. Auto je s určitým nastavením velmi rychlé, ale já jsem ve vítězném voze nejel."

"Několik posledních závodů je to pořád stejné a nevím, o co jde, protože jsem v tom (práci s pneumatikami) obvykle dobrý. Jezdím o 1,5 sekundy pomaleji než přední jezdci a jedním z nich je můj týmový kolega, ale já nedokážu jet rychleji."

Před závodem ve Valencii pokračuje Button v práci v simulátoru. Vyzkouší si v něm nastavení týmového kolegy. "První věc, kterou uděláte, je nastavení vozu podle toho druhého, a tak to na začátku uděláme. Nebudu s tím nastavením tak rychlý jako on, ale můžeme z toho vyjít a najít nastavení, které bude fungovat pro mě," vysvětloval.

Navzdory všem potížím ale odmítá odepsat boj o titul. "Skončil pro mě šampionát? Nevím. Myslím, že ještě můžeme mít skvělé závody. Jen musíme vyřešit své problémy. Nemyslím, že jsou tu už jen tři kandidáti na titul. Přede mnou je osm jezdců, všichni odvádějí skvělou práci, takže je to těžké."

"Nevzdávám to, ale na šampionát nemyslím. Když máte závod jako já v Kanadě, na šampionát nemyslíte. Myslíte jen na řešení svých problémů a na návrat do formy, ve které můžete bojovat o vítězství."

Další článek: Thajsko očekává, že bude od roku 2014 pořádat Grand Prix

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)