Button si u McLarenu získal větší respekt než ziskem titulu, říká Goss

Technický šéf Tim Goss si myslí, že příchod Jensona Buttona k McLarenu byl pro jeho kariéru velmi důležitý. Proč?
Button si u McLarenu získal větší respekt než ziskem titulu, říká Goss

Jenson Button sice s McLarenem druhý titul mistra světa nezískal, ale podle Gosse právě díky McLarenu začali lidé vnímat Buttona jako kvalitního jezdce.

Po zisku titulu měli někteří tendenci Buttonovy kvality snižovat s tím, že měl štěstí na dominantní vůz. 

„Když přišel do McLarenu, tak dokázal, že byl jedním z nejlepších jezdců,“ uvedl Goss pro web týmu.

„Dříve jsme měli vedle Lewise Heikkiho Kovalainena. Bylo to docela dobré partnerství, protože Heikki tlačil na Lewise v kvalifikaci, ale zřídka kdy byl tak rychlý v závodě.“

„Někteří z nás byli trochu zklamáni, když viděli Heikkiho odcházet, ale jakmile nám došlo, že podepsali s Jensonem, tak jsme byli jsme skutečně nadšení. Věděli jsme, že to je skvělý jezdec a on to prokázal.“

Button byl Hamiltonovi vyrovnaným soupeřem. Nejlepší sezónu zažil v roce 2011, kdy skončil v šampionátu na druhém místě.

„V této sezóně si udržel poměrně chladnou hlavu, zatímco Lewis trochu sešel z cesty, což bylo ve prospěch Jensona. Lewis dostal spoustu penalizací. Byl stále rychlý, ale ztratil příliš mnoho bodů.“

„Jenson byl skoro pokaždé na stupních vítězů. Vždy tam byl a mnohokrát startoval ze zadních pozic. Je zřejmé, že auto mu sedlo. Vytěžil z něj maximum a to pouze svým výkonem a profesionalitou.“ 

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Wolffovi se líbí italský charakter Ferrari

18:25 | Své kalendáře uveřejnily také F2 (celkem 14 víkendů) a F3 (celkem 9 víkendů). Termíny jsme doplnili do článku na webu.
13:19 | Dnes zasedá Světová rada motorsportu. Mimo jiné bude schvalovat kalendář F1 pro rok 2022. Pokud to bude jako obvykle, bude zveřejněn pozdě odpoledne / večer.
14. října | Podle Racingnews365 nahradí loga Hondy na overalech jezdců a zadních křídlech vozů Red Bullu pro GP USA značka Acura, což je luxusní divize společnosti Honda.
13. října | Zasedla Komise F1. Měla jednat o zákazu zahřívacích dek, ale o tom se oficiální zápis nezmiňuje. Projednala kalendář, nebo zadala Sportovnímu poradnímu výboru, aby řešil pravidla ohledně zkrácených závodů (reakce na Spa).