Button si není jistý zvolenou strategií

Jezdci McLarenu na body ve Velké ceně Číny nedosáhli. Alonso skončil dvanáctý, Button třináctý.
Button si není jistý zvolenou strategií

Jenson Button přitom velkou část závodu strávil mezi bodovanou desítkou, jednou z příčin toho, že nakonec nebodoval, podle něj mohla být i špatná strategie, když McLaren zvolil pro dlouhý prostřední stint střední směs pneumatik.

„V prvním stintu to byla zábava, na startu jsme získali spoustu pozic. Myslím, že v nejlepší desítce jsem si vedl dobře. Byli jsme sedmí nebo tak nějak, bojovali jsme s jezdci, předjížděli jsme je, oni předjížděli nás, bylo to dobré,“ řekl Button.

„Myslel jsem, že jsme v dobré pozici, ale byli jsme na střední směsi a v porovnání s ostatními jsme stáli, naše rychlost na měkčí směsi v prvním stintu přitom byla velmi dobrá. Byla zábava chvíli bojovat s rychlými vozy.“

„Po safety caru jsme nazuli střední směs a nevím, jestli to byla správná volba, musíme se podívat na data. Ostatní byli na měkké sadě a z pohledu rychlosti to bylo opravdu těžké.“

„Musíme se podívat na to, zda bylo správné nasadit ty pneumatiky na vůz nebo ne. Pokud ne, tak jsme měli šanci bojovat o body, jestli to ale byla správná volba, pak máme k bodům ještě hodně daleko.“

Alonso: Jsme pomalí

Fernando Alonso pak při hodnocení závodu připustil, že McLaren byl zkrátka příliš pomalý.

„Nebylo to snadné, neměli jsme rychlost na to, abychom dosáhli na dobrý výsledek a skončili na bodech,“ řekl Alonso.

„Rozhodli jsme se pro strategii dvou zastávek a snažili se využít toho, že ostatní jeli na tři zastávky, nevyšlo to ale podle plánu.“

„Také safety car nevyjel v tu pravou chvíli, pak jsme ale neměli ani rychlost. Abyste byli na bodech, musíte jet podle vedoucí skupiny, jinak jste mimo, a v závodě narazíte na provoz, který zabije vaši strategii. Musíme najít těch půl sekundy, které nás posunou dopředu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: U Williamsu panují v Číně smíšené pocity

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10