Je to jako kdyby Bolta pětkrát připravili na sprint a čtyřikrát start zrušili, říká pilot McLarenu. Zítra na vítězství McLaren nepojede, chce alespoň bodovat s oběma jezdci. AKTUALIZOVÁNO
Lidem od McLarenu už v pátečních trénincích naskakovaly na čele vrásky. Nový monopost zlobí a zatím nechce příliš poslouchat. Dnešní mokré představení zkrocení vozu nemohlo pomoci, navíc se tým z Wokingu musí připravit na to, že kvalifikaci a závod bude dělit jen několik málo hodin. Čas pro nápravu se tak povážlivě zužuje, navíc případné chyby v kvalifikaci by byly velmi tvrdě potrestány.
Útěchou může být pro piloty McLarenu fakt, že dnešní jízdy zvládli bez vážnějších problémů. Na konci první části kvalifikace se Sergio Pérez držel na čtvrtém místě, Jenson Button byl osmý.
"No, přestože jsme to nedotáhli do konce, myslím, že dneska to bylo i tak napínavé a dramatické. I přesto, že nejistý vývoj situaci všem týmům velmi komplikoval, mám za to, že naši hoši odvedli parádní práci. Díky nim jsme s Jensonem vždy věřili, že máme věci pod kontrolou.
Máme teď pořádně našlapaný program, mezi kvalifikací a závodem nebude moc času. Nebude to snadné pro nikoho, pro kluky v garáži pak už vůbec ne. Chlapci, už předem říkám, že si vaší práce moc cením, jo?
Abych řekl pravdu, podle mě FIA udělala dobrý krok. Začínalo to být dost nebezpečné - nejen po stránce špatné přilnavosti, ale téměř nic nebylo vidět. Zítřek může být zrádný. Náš vůz ještě není tak dobrý, jako jednou bude. Chceme ale bodovat s oběma vozy, aby nám soupeři, kteří mají momentálně navrch, příliš neutekli," nechal se slyšet Sergio Pérez, který zažívá první závodní víkend v barvách McLarenu.
Jenson Button rozhodně není příznivcem přerušovaných jízd. Odklad kvalifikace mimo jiné naruší jeho australskou tradici, která mu dosud přinášela štěstí.
"Podobné jízdy nejízdy jsou perné pro každého. Jezdci se musí znovu a znovu připravovat na výjezd na trať, a nakonec z toho nic není. Je to trochu podobné, jako kdyby Usainovi Boltovi pětkrát řekli, že se má postavit na start stovky, načež by čtyřikrát běh zrušili.
Takové vytržení ze soustředění rozhodí každého sportovce. Ještě o dost horší to je ale pro fanoušky, kteří nadšeně na kvalifikaci čekali po celý den, seděli celí promočení na tribunách a na trati se nedělo nic, co by je mohlo zabavit. Je mi to moc líto, fanoušci jsou to hlavní, o čem tento sport je. Doufám, že jim to zítra dokážeme nahradit napínavým závodem.
Věřím ale, že Mezinárodní automobilové federace neměla jinou možnost než druhou a třetí část kvalifikace odložit. Kvůli tomu, že se kvalifikace pojede zítra, si vlastně ani nemůžu dát tradiční kafe, které si v Melbourne každoročně kupuji v neděli ráno na pláži. Na jednu stranu to možná není tak strašné. Alespoň se tím neztratí to kávové kouzlo, že když se ho napiju, vyhraju nebo získám dobrý výsledek. Na vítězství tu totiž tentokrát nemáme," prohlásil Button.
Patálie McLarenu okamžitě rozvířily spekulace o tom, že by se tým z Wokingu mohl rozhodnout vrátit se k vozu ze sezony 2012. To však vedení britské stáje z pochopitelných důvodů příliš nechce podstoupit a doufá, že setrvá u vozu MP4-28. Největší problém tohoto stroje podle všeho tkví v tom, že maximální výkony umí podávat jen ve velmi úzkém "okénku", tedy za velmi specifických podmínek. Klíčem tedy zřejmě je vůz upravit tak, aby byl univerzálnější.
"Návrat je možný, ale v současnosti je nejlepší snažit se pochopit a vylepšit nový vůz. Sezona je neuvěřitelně dlouhá, pokud chcete vítězit, potřebujete auto vyvíjet po celý rok. Chtěli jsme se držet této filosofie. Je pravdou, že kdybychom vývoj letošního vozu vedli pouze na základě starého monopostu, byli bychom dnes zřejmě silnější. Ale rozhodli jsme. Popereme se s tím a nakonec budeme mít vůz s ještě větším potenciálem než před rokem," prohlásil šéf týmu Martin Whitmarsh.
Jenson Button fanoušky McLarenu povzbuzuje poukázáním na loňskou situaci Ferrari. Fernando Alonso před rokem ztrácel 1,5 sekundy, a přesto se udržel v boji o titul až do posledního závodu.