Button se brání: Nejezdím moc konzervativně

Cílem je nedělat hlouposti.
Jenson Button sbíral v posledních čtyřech závodech body po malých přídělech a neposunul se vpřed ani ve Valencii, kde měl Brawn GP vítězné auto. Zejména jeho krajané ho proto podezřívají, že se začal vzhledem k bojům o titul až moc bát a zvolil příliš defenzivní přístup.

Button to však odmítá, za menšími bodovými zisky vidí především problémy s vozem. "Nemám konzervativní přístup. Když se podíváte na poslední čtyři závody, tak v prvních třech z nich náš vůz nebyl tak konkurenceschopný, jak jsme doufali a jak byl, když jsem vítězil v závodech," řekl.

"Takže když je pominete a podíváte se na ten poslední, nebyl to pro mě dobrý závodní víkend, hlavně protože jsem se dobře nekvalifikoval. Když se pak podíváte na závod, kdybych zůstal na vnitřku pod Vettelem, zlomil bych si přední křídlo a jeho bych taky vyřadil. Takže to není konzervativní přístup, je to o tom nebýt hloupý. Jiná možnost nebyla."

"Možná musíme něco udělat se strategií, abych se neocitl u vozů, které si myslí, že jsem konzervativní a které se mnou bojují o šampionát, takže proto musí být agresivní."

Podle Buttona byl víkend ve Valencii jeho první špatný v letošní sezóně z jezdeckého pohledu.

Ve Spa bude záležet výkon Brawnu GP na tom, jestli se týmu skutečně podařilo vyřešit problémy se zahříváním pneumatik. V Belgii sice bývá chladno, ale okruh by svými vlastnostmi mohl tuto skutečnost částečně kompenzovat.

"Tento okruh má několik rychlých zatáček a míst tvrdého brzdění, což je dobré pro teplotu pneumatik. Asfalt je agresivní, což je dobré. A myslím, že jsme porozuměli některým příčinám, kvůli kterým nedokážeme zahřát pneumatiky na chladných okruzích."

"Snad jsme tyto problémy vyřešili, i když si tím nemůžeme být jistí, dokud zítra nevyjedeme s vozem na trať," řekl Button.

Konkurence na špičce startovního pole bude ve Spa určitě větší než v Silverstonu, takže by to měl mít Red Bull Racing těžší, dodal.
Další článek: Jsem stále v boji o titul, ale motory mi to komplikují, říká Vettel

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)