Jensona Buttona překvapilo, že dopady nového bodovacího systému zatím nejsou takové, jaké očekával. Konzistentní dojíždění do cíle zůstává stejně důležité jako dříve, rychlost se nestala dominantní.
Od letošní sezóny je v cíli bodově oceněno hned deset jezdců, přičemž na toho prvního čeká o sedm bodů větší příděl než na stříbrného pilota. Přesto je po třech závodech čelo šampionátu bodově velmi vyrovnané, prvních sedm jezdců dělí jen devět bodů.
"Ano, na čele je to pořád vyrovnané, což je svým způsobem překvapení," uvedl Button. "Nemyslím, že jsem byl sám, kdo si myslel, že nový bodovací systém odmění rychlé jezdce více než ty, kteří jsou jen konzistentní. Ale v prvních třech závodech jsme viděli, že konzistence je pořád velmi důležitá. A bylo mi řečeno, že pořadí na čele šampionátu by se nezměnilo, kdybychom použili loňský bodovací systém, což je zajímavé."
Dva z letošních tří Grand Prix víkendů ale značně ovlivnilo počasí, takže na definitivní hodnocení nového systému je příliš brzy.
"Myslím, že bude trvat ještě několik závodů, než pochopíme všechny aspekty bodovacího systému, ale i tak se domnívám, že konzistentní dokončování závodů bude stejně důležité," řekl Button. "Naštěstí jsme viděli, že je McLaren velmi spolehlivý, a z minulého roku vím, že motory Mercedes patří mezi nejspolehlivější na celém roštu. To je velmi pozitivní, spolehlivost je páteří všech bojů o šampionát a doposud jsme dokončili všechny závody s oběma vozy. Jsme jediný top tým, kterému se to podařilo."
Pro Čínu Button doufá, že bude mít bezproblémový závodní víkend. Chce si vyzkoušet, co dokáže McLaren na suché trati po startu z předních pozic.