Button nezkoušel v Koreji riskovat, jen mu rychle odcházely pneumatiky

Jenson Button se nesnažil v Jeongamu zopakovat odvážné závodní strategie, které mu v deštivých závodech letos přinesly jeho jediné dvě vítězství. S vozem se trápil a dřívější zastávka v boxech byla nutností.
Button nezkoušel v Koreji riskovat, jen mu rychle odcházely pneumatiky

V deštivém korejském závodě zajel Button ke svým mechanikům jako první z jezdců bojující o titul a nazul přechodné pneumatiky. V tu chvíli se zdálo, že se pokouší zariskovat podobně jako v Austrálii a Číně, kde odlišnou strategií dobyl první místo pódia. Ale nebylo tomu tak.

"Prostě jsem neměl přilnavost," přiznal. "Brzdy se mi blokovaly v každé zatáčce. Pneumatiky pro extrémní mokro jsem opotřeboval velmi rychle. Brzké přezutí na přechodné obutí mohlo vypadat jako strategické rozhodnutí, ale ve skutečnosti to byla nutnost."

"To také určilo vývoj zbývající části závodu. Hodně jsem ztratil, když všichni ostatní zajeli do boxů pod safety carem. A od té chvíle až do konce závodu jsem neměl rychlost, abych mohl bojovat s vozy přede mnou. Na papíře vypadá 12. místo jako šokující výsledek, ale dobře odráží rychlost, kterou jsme měli v neděli odpoledne."

Přitom víkend v Jeongamu začal pro McLaren slibně. V pátečních trénincích vozu nescházela rychlost, ale zlom přišel se změnou počasí. "Měli jsme několik problémů a kazit se to začalo v sobotu odpoledne v kvalifikaci, když se ochladilo a mně už se nepracovalo s pneumatikami tak dobře jako v trénincích," vysvětloval Button.

"Vůz mi najednou nedával takovou jistotu jako v pátek, bylo mnohem těžší najít limit a trápil jsem se s nervozitou a blokováním kol. Ve skutečnosti mě překvapilo, že jsem se kvalifikoval sedmý, protože rychlost v třetí části kvalifikace mi určitě nepřišla dobrá."

Z Koreje tak Button odjel se ztrátou 42 bodů na Fernanda Alonsa, přičemž získat může do konce sezóny maximálně 50 bodů. "Vždy jsem říkal, že budu bojovat, dokud bude existovat matematická možnost," zopakoval úřadující mistr světa. Naději Buttonovi dávají další vylepšení vozu, které si McLaren přiveze do Brazílie.

Diskuze (126) Další článek: Video: Vettel se svezl ve virtuálním prototypu X1 Adriana Neweyho
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
17:39 | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
14:13 | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.
23. května | Brendon Hartley je překvapen, že se mluví o jeho budoucnosti. Má prý smlouvu...
23. května | Po problémech ve Španělsku bude Ferrari v Monaku testovat starší zavěšení.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10