Button musí předstoupit a ukázat, že na to má

Odchod Lewise Hamiltona mu dal příležitost stát se nezpochybnitelnou jedničkou týmu, což by mohlo ještě vylepšit jeho už tak dobré jméno.
Button musí předstoupit a ukázat, že na to má

Jensonovi Buttonovi do klína spadla velká šance. V příštím roce bude zastávat post jedničky týmu, což mu jistě velmi sedne. O Jensonovi můžu hovořit jen v dobrém.  Má dobráckou a přátelskou povahu, která mnoha lidem v paddocku není vlastní. Je jedním z mála, kteří svůj respekt a počínání na trati umí přenést i mimo ni. Přesto mě překvapilo, jak rychle si Jensonova morálka a přístup k práci dokázal McLaren získat. 

Button je dostatečně vyspělým na to, aby si uvědomoval, že Lewis Hamilton je zřejmě tím rychlejším z jezdecké dvojice McLarenu. Zároveň ale ví, že má několik předností, kterými se Lewis nemůže pochlubit. Má například dostatečné sebevědomí na to, aby týmu rozmluvil špatně rozvrženou strategii. Pamatujete na loňské Maďarsko? Nebo Čínu? Jenson je přesně v té pozici, ze které dokáže tým hnát kupředu.

Sergio Pérez, který se stane jeho novým týmovým kolegou, je bez debat rychlý, ovšem zatím nedokáže konstantně podávat výkony, jaké předvedl v Malajsii a Itálii.  Rozhodně ne tak často, jak by McLaren očekával od jezdce, který mu má vyjezdit titul. Nechce se mi věřit, že by byl Button proháněný tak, jako tomu bylo v případě Lewise.

Pouze jednou v kariéře jsem byl jasnou jedničkou týmu. Bylo to v roce 2005, kdy jsem přišel do Red Bullu. V předešlém desetiletí mě tlačili Damon Hill, Mika Häkkinen i Kimi Räikkönen. Po těchto zkušenostech jsem se už cítil být připraven stát se lídrem. Komfort, který se s tím pojí, mi pomohl si jízdu více užívat. Věci, jejichž rozmýšlení mi dříve nějakou dobu trvalo, jsem najednou dokázal dělat prakticky automaticky. Měl jsem tak možnost soustředit se i na další více. Otvírá to ve vás skryté kvality, o nichž jste do té doby sami nemuseli mít tušení. Když víte, že za vámi tým stoprocentně stojí, pomůže to zvýšit vaši výkkonost. 

Nemusíte dělat kompromisy v technických novinkách - pokud vám nové zadní křídlo nesedí, už ho nebudete muset nikdy používat, zatímco v předešlých letech platilo, že když díky němu byl váš kolega rychlejší, nezbývalo vám než si na to prostě zvyknout. Všechny tyto výhody teď bude moci využívat i Jenson. Myslím si, že to nejlepší dosud nepředvedl. Bez debat patří ke světové špičce. Zřejmě vůbec nejlépe ze všech umí rozluštit měnící se podmínky na trati a již má na kontě jeden titul. Teď má šanci ukázat, že má ještě na víc. 

Je Massa pro Ferrari tím správným?

Felipeho Massu mám rád. Je to milý kluk. To, že jste hodní, z vás ale ještě nemusí dělat mistrovský materiál. Jasně, v poslední době se zlepšil a nezapomínejme, že má na kontě jedenáct vítězství. Vylepšená forma mu jistě musela přidat na sebevědomí. Každý sportovec vám potvrdí, že když se vám vrátí sebevědomí, má to ohromné důsledky. Ferrari má jistě více informací než my, běžní pozorovatelé. Je dost možné, že Massova role je mnohem významnější, než se může zdát a než je možné soudit z jeho výkonů v závodech. Ferrari vůči Felipemu předvedlo nevídanou loajalitu. Pokud chce ale získat Pohár konstruktérů, musí mít jezdce, který dokáže Fernandovi Alonsovi zdatně sekundovat. A stále se někdy nemohu ubránit podezření, že to už je nad Felipeho síly.

Další článek: Räikkönen: Na rozdíl od roku 2007 nemám nejrychlejší auto

18:31 | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.
18:30 | Potvrzeno... Turecko už není na britském červeném seznamu. Závod v Istanbulu se tak může konat...
9:27 | Narozeniny dnes slaví Esteban Ocon (25) a také Damon Hill (61)
16. září | Kvjat v Magny-Cours testoval s Alpine pneumatiky pro příští rok (do mokra a přechodných podmínek). Včera odjel 91 kol, dnes byl test zrušen pro technické problémy.