Jenson Button se dnes v Číně vyhoupl do čela průběžného pořadí šampionátu jezdců. Zúročil své zkušenosti a společně s týmem udělal správná rozhodnutí ve správných chvílích.
„Je to moje nejlepší vítězství.
Každé další je vždycky nejlepší, ale tohoto jsem dosáhl v hrozně těžkých
podmínkách,“ radoval se. „Nebylo to jenom počasím, byli jsme silní. Na konci
závodu jsme byli o dvě vteřiny na kolo rychlejší než ostatní.“
Po startu z pátého místa
bylo pro Buttona zásadní, že se nejel záhy přezout jako ostatní. Zůstal na
suché směsi pneumatik a posunul se na druhé místo za Nika Rosberga. „Zůstat na
suchých bylo správné rozhodnutí. Nikdo by si to nepomyslel, ale jelo se na nich
dobře. Člověk si jen musel dávat větší pozor,“ poznamenal úřadující mistr světa.
Rosberg v 19. kole
neubrzdil jednu ze zatáček a přišel o svůj náskok. Pro Buttona už pak bylo
jednoduché ho předjet. Brit poprvé přezouval až před druhým výjezdem safety caru.
Ten se objevil na trati ve 22. kole kvůli úlomkům z vozu Jaimeho
Alguersuariho. Podruhé byl Button v boxech v kole osmatřicátém. Tehdy
se za ním Rosberg propadl ještě o jedno místo, a tak se za Buttona dostal
týmový kolega Lewis Hamilton.
Ten v Číně udělal dojem
především svými čtyřmi zastávkami v boxech. Při jedné z nich se do pitlane
řítil bok po boku se Sebastianem Vettelem. Když pak odjížděl od svých mechaniků,
sešli se vedle sebe znovu, Hamiltonovi ujela záď a Němcův red bull málem
naboural. Vettel mu ovšem nezůstal nic dlužen a přitlačil ho k čáře. Za
své chování dostali po závodě oba varování od komisařů.
„Myslím, že tým mě pustil
správně. Jakmile jsem vyjel, všiml jsem si, že tam Sebastian je. Vytlačil mě
trochu doprava, ale jinak to bylo fér,“ popsal Hamilton.
Hamilton na rozdíl od Buttona
vsadil na přechodné pneumatiky hned krátce po startu závodu. Bylo ale příliš
brzy a po pár kolech se zase vracel pro suché. Propadl se a přidělal si práci. „Bylo
to těžké rozhodování. Na začátku nebylo snadné posoudit to počasí,“ vysvětlil
Hamilton.