Button: Kvůli zákazu tankování to letos budou vytrvalostní závody

Jenson Button se domnívá, že dopady zákazu tankování v závodech budou velké. Piloti musí změnit jezdecký styl a jezdit tak opatrně, že mu to připomíná vytrvalostní závody.

"Myslím, že můj jezdecký styl s novými pravidly funguje," řekl. "Většina jezdců na roštu se jim dokáže přizpůsobit, podle toho, co jsme viděli v testech. Z mého pohledu je to jiný jezdecký styl, protože to je jako vytrvalostní závod. Je to jako jezdit v Le Mans, musíte si na začátku stintu dávat hodně pozor na pneumatiky. Pokud si ve třetím kole poškodíte pneumatiky, máte celý stint v háji. S vozem musíte být opravdu velmi jemní."

"Občas máte pocit, že jen tak kroužíte, místo toho, abyste na vůz tlačili. Ale i tak se dá zajet dobrý čas na kolo, což je asi pozitivní. V Bahrajnu to bude zajímavé odpoledne. Myslím, že se tam hodně naučíme. Už jsme se naučili hodně, ale teprve zjistíme, jak jsou na tom ostatní a jaké strategie budou po zbytek roku fungovat."

I když už se v závodech nebude tankovat palivo, strategie budou podle Buttona divočejší než v minulosti. Připomeňme, že prvních deset jezdců na startovním roštu musí nastoupit do závodu se stejnými pneumatikami, jaké použili ve svém nejrychlejším kole v závěrečné části kvalifikace.

"Při pohledu na testy si myslím, že v závodech uvidíme hodně neobvyklých strategií," řekl. "Top týmy budou asi mít podobné strategie. Některé týmy budou zřejmě chtít zastavit dvě nebo tři kola před svými soupeři, aby mohly vyjet na nových pneumatikách a přeskočit je."

"A nekonkurenceschopné týmy budou zkoušet bláznivé strategie, jako je zastávka po prvním kole a následné doufání, že dojedou do konce závodu. Takže tu bude mnoho odlišných strategií, díky kterým to bude pro diváky vzrušující."

Podle mistra světa tak vzrostou nároky na závodní inženýry, protože nebude možné moc plánovat dopředu a bude nutné pružně reagovat na vývoj závodu.

Další článek: Kariéru Lewise Hamiltona už nebude řídit jeho otec Anthony

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00