Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

Jenson Button je přesvědčený, že systém na rekuperaci kinetické energie Mercedesu bude příští rok ve startovním poli nejlepší. Měl by předčit řešení ostatních top týmů.
Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

KERS, jenž jezdci umožňuje pomocí energie rekuperované při brzdění krátkodobě zvýšit výkon pohonné jednotky, používal McLaren již loni. Byl to systém vyvinutý Mercedesem a patřil mezi nejlepší.

"S KERS jsem ještě nikdy nejel, ale tento tým KERS loni používal a šlo mu to dobře. Vím to, protože se na mě na startu vždy dotahovali," připomněl Button. "Má tolik zkušeností v této oblasti, že si myslím, že budeme mít výhodu, stejně jako Mercedes a Force Indie, které také používají motor Mercedes. Myslím, že budeme ve výhodě vůči Red Bullu a Ferrari, což je skvělé."

Systémy na rekuperaci kinetické energie pomáhaly loni především při předjíždění a bránění pozic vůči vozům, které jím vybaveny nebyly. V příštím roce ho opět nebudou mít všechny vozy, ale přibude další pomůcka, kterou budou mít k dispozici už všichni jezdci.

Formule 1 našla inspiraci u průduchu na zadním křídle, který vynalezl McLaren. Tento systém bude příští rok zakázaný, ale nahradí ho nastavitelné zadní křídlo, které umožní jezdci snížit přítlak a dosáhnout tak vyšší maximální rychlosti pro předjíždění. Smět ho použít bude pilot jen pokud bude mít před sebou jiný vůz ve vzdálenosti kratší, než je jedna sekunda. Bránit pozici s ním tedy možné nebude.

"Je škoda, že při tom přijdeme o nastavitelné přední křídlo, takže vyvážení vozu se bude hledat těžko," posteskl si Button. "Na začátku závodu máme 150 kg paliva a na konci 5 kg, takže vyvážení bude hodně jiné a bude to pro nás těžké. Uvidíte hodně vozů s přetáčivým a nedotáčivým chováním, přičemž jezdci to nebudou moci změnit."

Další významnou změnou v technických pravidlech je zákaz dvojitých difuzorů. Přesto budou podle Buttona nová auta podobná těm letošním, budou jejich přímou evolucí.

Diskuze (91) Další článek: Lotus už má první návrhy fanoušků na černozlaté zbarvení vozu
10:45 | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.
15. ledna | Závody v Evropě budou také letos začínat v 15:10.
15. ledna | Vedle Pascala Wehrleina by mohl na simulátoru Ferrari pracovat také Brendon Hartley.