Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

Jenson Button je přesvědčený, že systém na rekuperaci kinetické energie Mercedesu bude příští rok ve startovním poli nejlepší. Měl by předčit řešení ostatních top týmů.
Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

KERS, jenž jezdci umožňuje pomocí energie rekuperované při brzdění krátkodobě zvýšit výkon pohonné jednotky, používal McLaren již loni. Byl to systém vyvinutý Mercedesem a patřil mezi nejlepší.

"S KERS jsem ještě nikdy nejel, ale tento tým KERS loni používal a šlo mu to dobře. Vím to, protože se na mě na startu vždy dotahovali," připomněl Button. "Má tolik zkušeností v této oblasti, že si myslím, že budeme mít výhodu, stejně jako Mercedes a Force Indie, které také používají motor Mercedes. Myslím, že budeme ve výhodě vůči Red Bullu a Ferrari, což je skvělé."

Systémy na rekuperaci kinetické energie pomáhaly loni především při předjíždění a bránění pozic vůči vozům, které jím vybaveny nebyly. V příštím roce ho opět nebudou mít všechny vozy, ale přibude další pomůcka, kterou budou mít k dispozici už všichni jezdci.

Formule 1 našla inspiraci u průduchu na zadním křídle, který vynalezl McLaren. Tento systém bude příští rok zakázaný, ale nahradí ho nastavitelné zadní křídlo, které umožní jezdci snížit přítlak a dosáhnout tak vyšší maximální rychlosti pro předjíždění. Smět ho použít bude pilot jen pokud bude mít před sebou jiný vůz ve vzdálenosti kratší, než je jedna sekunda. Bránit pozici s ním tedy možné nebude.

"Je škoda, že při tom přijdeme o nastavitelné přední křídlo, takže vyvážení vozu se bude hledat těžko," posteskl si Button. "Na začátku závodu máme 150 kg paliva a na konci 5 kg, takže vyvážení bude hodně jiné a bude to pro nás těžké. Uvidíte hodně vozů s přetáčivým a nedotáčivým chováním, přičemž jezdci to nebudou moci změnit."

Další významnou změnou v technických pravidlech je zákaz dvojitých difuzorů. Přesto budou podle Buttona nová auta podobná těm letošním, budou jejich přímou evolucí.

Další článek: Lotus už má první návrhy fanoušků na černozlaté zbarvení vozu

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen