Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

Jenson Button je přesvědčený, že systém na rekuperaci kinetické energie Mercedesu bude příští rok ve startovním poli nejlepší. Měl by předčit řešení ostatních top týmů.

KERS, jenž jezdci umožňuje pomocí energie rekuperované při brzdění krátkodobě zvýšit výkon pohonné jednotky, používal McLaren již loni. Byl to systém vyvinutý Mercedesem a patřil mezi nejlepší.

"S KERS jsem ještě nikdy nejel, ale tento tým KERS loni používal a šlo mu to dobře. Vím to, protože se na mě na startu vždy dotahovali," připomněl Button. "Má tolik zkušeností v této oblasti, že si myslím, že budeme mít výhodu, stejně jako Mercedes a Force Indie, které také používají motor Mercedes. Myslím, že budeme ve výhodě vůči Red Bullu a Ferrari, což je skvělé."

Systémy na rekuperaci kinetické energie pomáhaly loni především při předjíždění a bránění pozic vůči vozům, které jím vybaveny nebyly. V příštím roce ho opět nebudou mít všechny vozy, ale přibude další pomůcka, kterou budou mít k dispozici už všichni jezdci.

Formule 1 našla inspiraci u průduchu na zadním křídle, který vynalezl McLaren. Tento systém bude příští rok zakázaný, ale nahradí ho nastavitelné zadní křídlo, které umožní jezdci snížit přítlak a dosáhnout tak vyšší maximální rychlosti pro předjíždění. Smět ho použít bude pilot jen pokud bude mít před sebou jiný vůz ve vzdálenosti kratší, než je jedna sekunda. Bránit pozici s ním tedy možné nebude.

"Je škoda, že při tom přijdeme o nastavitelné přední křídlo, takže vyvážení vozu se bude hledat těžko," posteskl si Button. "Na začátku závodu máme 150 kg paliva a na konci 5 kg, takže vyvážení bude hodně jiné a bude to pro nás těžké. Uvidíte hodně vozů s přetáčivým a nedotáčivým chováním, přičemž jezdci to nebudou moci změnit."

Další významnou změnou v technických pravidlech je zákaz dvojitých difuzorů. Přesto budou podle Buttona nová auta podobná těm letošním, budou jejich přímou evolucí.

Doporučujeme

Články odjinud