Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

Jenson Button je přesvědčený, že systém na rekuperaci kinetické energie Mercedesu bude příští rok ve startovním poli nejlepší. Měl by předčit řešení ostatních top týmů.
Button: KERS nám přinese výhodu vůči Ferrari a Red Bullu

KERS, jenž jezdci umožňuje pomocí energie rekuperované při brzdění krátkodobě zvýšit výkon pohonné jednotky, používal McLaren již loni. Byl to systém vyvinutý Mercedesem a patřil mezi nejlepší.

"S KERS jsem ještě nikdy nejel, ale tento tým KERS loni používal a šlo mu to dobře. Vím to, protože se na mě na startu vždy dotahovali," připomněl Button. "Má tolik zkušeností v této oblasti, že si myslím, že budeme mít výhodu, stejně jako Mercedes a Force Indie, které také používají motor Mercedes. Myslím, že budeme ve výhodě vůči Red Bullu a Ferrari, což je skvělé."

Systémy na rekuperaci kinetické energie pomáhaly loni především při předjíždění a bránění pozic vůči vozům, které jím vybaveny nebyly. V příštím roce ho opět nebudou mít všechny vozy, ale přibude další pomůcka, kterou budou mít k dispozici už všichni jezdci.

Formule 1 našla inspiraci u průduchu na zadním křídle, který vynalezl McLaren. Tento systém bude příští rok zakázaný, ale nahradí ho nastavitelné zadní křídlo, které umožní jezdci snížit přítlak a dosáhnout tak vyšší maximální rychlosti pro předjíždění. Smět ho použít bude pilot jen pokud bude mít před sebou jiný vůz ve vzdálenosti kratší, než je jedna sekunda. Bránit pozici s ním tedy možné nebude.

"Je škoda, že při tom přijdeme o nastavitelné přední křídlo, takže vyvážení vozu se bude hledat těžko," posteskl si Button. "Na začátku závodu máme 150 kg paliva a na konci 5 kg, takže vyvážení bude hodně jiné a bude to pro nás těžké. Uvidíte hodně vozů s přetáčivým a nedotáčivým chováním, přičemž jezdci to nebudou moci změnit."

Další významnou změnou v technických pravidlech je zákaz dvojitých difuzorů. Přesto budou podle Buttona nová auta podobná těm letošním, budou jejich přímou evolucí.

Diskuze (91) Další článek: Lotus už má první návrhy fanoušků na černozlaté zbarvení vozu
13:52 | Latifi se sveze s vozem Force Indie v prvních trénincích v Austinu, Mexiku a Brazílii.
11:45 | Heineken se stane partnerem formule E
14. října | Závod WEC ve Fudži vyhrála Toyota 7 před Toyotou 8 (Alonso). Bylo to první vítězství tohoto vozu v letošní sezóně.
12. října | Kvalifikace na první závod F3: Pole position získal Kuan Jü Čou. Armostrong 6., Schumacher 7., Ticktum 9.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10