Button dokázal šetřit pneumatiky a je druhý, Hamiltonovi naopak odešly

Pro výsledek McLarenu byla klíčová práce obou jezdců s pneumatikami. Zatímco Jenson Button gumy tradičně šetřil a dojel druhý, Lewis Hamilton o ně moc nepečoval a v závěru ho zradily. DOPLNĚNÉ VYDÁNÍ.
Button dokázal šetřit pneumatiky a je druhý, Hamiltonovi naopak odešly

Už to vypadalo, že McLaren si v Sepangu připíše dvě umístění na stupních vítězů, nakonec má jen jedno. Jenson Button při Velké ceně Malajsie opět potvrdil, že umí šetřit pneumatiky. Závod dojel po spolehlivé jízdě na druhém místě. Naopak Lewis Hamilton v závěru díky opotřebeným gumám ztrácel. Ve chvíli, kdy přišel o třetí pozici, zamířil ještě jednou do boxů a dojel sedmý.

"Co se týče zastávek, byl to opravdu matoucí závod. Nemuselo být srozumitelné, kdy se mají pneumatiky šetřit a kdy ne," připomněl Button. Závěrečný stint na tvrdých pneumatikách zajel mistrovsky. "V posledním stintu auto ožilo. Měl jsem mnohem lepší přilnavost. Cítil jsem, že se pneumatiky chovají jinak."

Angličan dokonce chvíli doufal, že by mohl bojovat i s vedoucím Sebastianem Vettelem. "Tým mi ale hlásil, abych ustoupil a šetřil pneumatiky. Jako závodník chcete tlačit na leadera, i když víte, že je daleko. Je skvělé dojet druhý a získat osmnáct bodů," pochvaloval si mistr světa z roku 2009. Už se těší do Číny, právě tady loni naposledy vyhrál. "Udělali jsme pokrok. Doufejme, že budeme opět bojovat s Red Bullem."

Hamilton hned po startu klesl na třetí místo za Nicka Heidfelda. Na první zastávku v boxech zamířil už ve dvanáctém kole. Podle jeho slov to bylo příliš brzy. Problémy přišly hlavně v závěru, kdy mu rychle odcházely pneumatiky a musel neplánovaně do boxů ještě jednou. Původně měl na trati vydržet zbývajících osmnáct kol.

"Během závodu mi odcházely pneumatiky. Poprvé jsme zastavili příliš brzy, proto jsme pak museli opět zastavit dříve. Celou dobu jsme jezdili do boxů dřív než ostatní a nakonec mi pneumatiky odešly," vysvětloval mistr světa z roku 2008, který je znám tím, že obutí svého vozu zrovna nešetří. "Je to jeden z dnů, které musíte hodit za hlavu a jít dál."

Byl ve hře o stupně vítězů, takže je pro něho sedmé místo zklamáním. "Takové je závodění. Odstartoval jsem druhý a dělal všechno pro to, abych se udržel nahoře. Nemám k tomu moc co říct," uzavřel Angličan.

Po závodě byl Hamilton penalizován dvaceti sekundami za bránění pozice při souboji s Fernandem Alonsem, klesl na osmé místo. Potrestán byl i Alonso za kolizi s Hamiltonem, ale na jeho pořadí to nemělo vliv. Oba své tresty akceptovali s tím, že se snaží závodit a nepřísluší jim o penalizacích polemizovat.

Další článek: Heidfeldův start byl klíčem k úspěchu

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10