Button chce rychlejší a hlasitější formuli 1

Jenson Button by chtěl rychlejší a hlasitější vozy. A také více mechanické přilnavosti.
Button chce rychlejší a hlasitější formuli 1

„Formule 1 musí být hlasitější,“ řekl Button pro Motorsport.com. „Musí být šíleně rychlá. Musí být nedotknutelná, nedosažitelná pro většinu lidí. V tuto chvíli tomu tak není. Jezdci GP2 jsou kolem dvou, tří sekund pomalejší než my a ostatní série jsou na tom stejně.“

Sky Sports cituje jiná slova Buttona na toto téma. Podle Brita by F1 měla být o 7 až 10 sekund rychlejší než ostatní.

Buttonovi by se mělo přání splnit příští rok, kdy mají vozy díky novým pravidlům zrychlit o několik sekund. Jezdec McLarenu na to spoléhá, ale doufá, že se časem zlepší také zvuk.

„Pořád si myslím, že je to stále sexy, zábavný sport. Myslím si jen, že potřebujeme trochu více hluku a pak to bude ještě lepší.“

Button také volá po větší přilnavosti – ovšem té mechanické. „Pokud budeme mít větší mechanický grip, bude to skvělé. Auta budou rychlejší v zatáčkách, což je dobré, protože to pak bude fyzická kondice jezdců důležitá a jezdec by mohl být v zatáčce limitujícím faktorem. To je přesně to, co potřebujeme, protože je to sport.“

„Nemám pocit, že nám pneumatiky dávají tolik přilnavosti, kolik chceme. I když jezdci budou chtít vždy více přilnavosti od pneumatik.“

„Ultra měkká pneumatika je dobrá a pomůže v místech jako je Monako nebo Kanada. Vrátíme se zpět do doby před třemi lety, protože pneumatiky byly každý rok stále tvrdší.“  

„I když je pneumatika super měkká, není to super měkká z období před třemi lety. Je tvrdší, spíše jako měkká.“

Button také nepatří mezi fanoušky změn formátu kvalifikace. Dosavadní systém má prý rád a ten navrhovaný je příliš komplikovaný. F1 by podle něj měla řešit jiné věci. Kvalifikace není jedním z problémů.

Foto: Getty Images / Lars Baron

Další článek: Kvalifikace bude nakonec zřejmě vypadat jinak

10:29 | Toto Wolff neočekává, že Hamilton podepíše novou smlouvu před koncem sezóny.
9:46 | Stejně jako vloni, také letos budou v Bahrajnu tři DRS zóny.
24. listopadu | Formule E chystá první noční závod... pojede se jak jinak než v Saúdské Arábii. Pojede se na konci února, místní slibují energeticky méně náročné LED osvětlení. Elektrická energie bude z obnovitelných zdrojů.
19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10