Rychlost McLarenu sice stále není optimální, nicméně Malajsie představuje v porovnání s Austrálií neoddiskutovatelný posun kupředu. AKTUALIZOVÁNO
Jenson Button se v závodě držel velice statečně. O šanci na slušný výsledek ho však připravil kiks při třetí zastávce v boxech. V té neměl Button dostatečně dotažené pravé přední kolo a byl nucen zastavit. Než ho mechanici dotlačili zpět k boxovému stání a situaci napravili, nabral Button příliš velkou ztrátu. Vrátil se ovšem na trať za účelem sběru dat. Ze závodu z taktických důvodů odstoupil tři kola před koncem, aby mohl před Čínou nasadit novou převodovku bez penalizace.
"Snadno se mi teď, když jsme ani nedojeli do cíle říká, že jsme mohli skončit na pódiu. Mnoho lidí se mnou asi nebude souhlasit, ale mám za to, že jsme mohli soupeřit s Mercedesem. Měli jsme v plánu jet na menší počet zastávek než špička. Nemůžu samozřejmě zaručovat, jak by to dopadlo, ale mám za to, že v nejhorším případě bychom dojeli na páté pozici. Měli jsme šanci porazit piloty Mercedesu, kteří se zpomalovali vzájemnými souboji. Škoda, mohlo to být zajímavé.
V porovnání se závodem před týdnem to je dobrý progres. Vůbec jsme nečekali, že bychom se mohli pohybovat kolem pátého místa, natož pak ještě výš. Je pak vážně nešťastné, když takhle zahodíme body - i za páté místo bychom jich dostali hned deset. Zamrzí to, ale pozitiva tu jsou a věřím, že v Číně to bude ještě lepší.
Zdejší okruh je proti Albert Parku hladší, to nám pomohlo. Hlavně jsme se ale snažili pochopit, jak funguje aerodynamika vozu. Myslím, že už tomu rozumíme mnohem více. V Číně sice neočekáváme takový posun ve výkonnosti jako tady, ale každé vylepšení se počítá. Měli jsme příležitost dojet hodně vysoko, doufejme, že podobnou šanci dostaneme i v Číně," řekl Jenson Button.
Sergio Pérez si po neštěstí v Austrálii mohl na Sepangu alespoň částečně spravit chuť. Dojel devátý, za což byl odměněn dvěma body - Mexičanovými prvními v barvách McLarenu.
"Dnes odpoledne mí inženýři vymysleli velmi dobrou závodní strategii. Dovolila mi hned na začátku, abych předjížděl soupeře před sebou. Takže děkuji moc, hoši, dobrá práce. Bohužel se mi ke konci závodu začaly až příliš ničit pneumatiky. zvláště pak levá přední. Cítili jsme, že by bylo příliš nebezpečné dojet na stávající sadě.
Nezbývalo tak nic jiného než zajet znovu do boxů, čímž jsme ztratili pozici. Přesto jsem dojel devátý, což je o dvě místa lepší než v Melbourne. Myslím, že je tedy fér říci, že se zlepšujeme. Doufejme, že v Šanghaji za tři týdny bude tento trend pokračovat," řekl Pérez.
Pozitiva na Velké ceně Malajsie viděl také šéf týmu Martin Whitmarsh, proti kterému se v poslední době zvedá nepříjemná vlna kritiky:
"V Austrálii jsme byli klasifikováni až na devátém a jedenáctém místě. Dnes jsme byli svědky toho, že všechna naše tvrdá práce, kterou jsme přes týden vynaložili, se nemíjí účinkem a podepisuje se na výrazném pokroku ve vývoji vozu.
Jsme ale samozřejmě zklamáni, že Jenson přišel o páté, ale možná i o třetí nebo čtvrté místo. Na vině byla zastávka v boxech, při které špatně fungovala montovací pistole. Jenson neudělal nic špatného a na zelené světlo reagoval korektně."