Letošní sezona vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC vyvrcholila sobotní dramatickou osmihodinovkou v Bahrajnu. Mužem závodu se stal Sebastien Buemi, který pro Toyotu vybojoval vítězství i mistrovský titul. Jezdeckými šampiony se ale s pohodlným náskokem stali tovární piloti Porsche.
Pro Toyotu #8 to byl zpočátku skvělý víkend. Brendon Hartley vybojoval pole position a jeho parťák z posádky Sebastien Buemi tak dostal možnost odstartovat do závodu z pole position. Švýcarský pilot ustál tlak krátce po zhasnutí červených světel a začal kroužit na první pozici. Za ním se v první hodině pohyboval Antonio Giovinazzi, který se krátce po startu protáhl se svým Ferrari #51 na druhé místo před Mika Conwaye v Toyotě #7.
Buemimu však zkazil jeho stint japonský bronzový pilot Hiroši Kojzumi za volantem Chevroletu Corvette Z06 LMGT3.R #82, který vedoucího Švýcara roztočil v nájezdu do první zatáčky. Toyota #8 se tak propadla až na chvost první desítky a japonské stáji tak odstartovala nešťastná prostřední část závodu. Do ještě větších problémů se totiž dostala sesterská Toyota #7, se kterou nejdříve museli Kamuj Kobajaši a následně Nyck de Vries střídavě zpomalovat a zrychlovat na trati, až nakonec de Vries s pokračujícími technickými problémy definitivně odstavil „sedmičku“ v garáži a smutně opustil kokpit.
Toyota se ale nevzdala, Buemiho postupně v „osmičce“ vystřídali Brendon Hartley a Rjo Hirakawa, až se pro závěrečné dvě hodiny dostal za volant opět švýcarský jezdec. A Buemi jel v závěrečné čtvrtině závodu fantasticky. Bývalý pilot formule 1 překonával jednoho soupeře za druhým, až se nakonec dopracoval k souboji o první místo s Australanem Mattem Campbellem v kokpitu továrního Porsche 963 LMDh #5. Buemi při prvním útoku vytlačil Australana mimo trať a pozici mu musel vrátit, nicméně při druhém pokusu už zakrátko počínal precizně a definitivně dostal svoji „osmičku“ na první místo.
Sebastien Buemi tak dojel do cíle první s Toyotou GR010 Hybrid #8 a v cíli s parťáky Hartleym a Hirakawou kromě vítězství v posledním závodě roku slavil i zisk poháru konstruktérů. Ten Švýcar pro Toyotu de facto sám vybojoval, protože japonská stáj pro posun na první příčku celkového pořadí nutně potřebovala porazit právě Porsche. Toyota po bahrajnském finále slaví zisk šestého titulu mezi značkami v řadě za sebou.
V závěru závodu se navíc ještě blýskl Antonio Giovinazzi, který rovněž dokázal předjet Campbella v Porsche #5 a získal tak druhé místo pro své Ferrari 499P #51 a parťáky z posádky Jamese Calada a Alessandra Pier Guidiho. Matt Campbell dojel do cíle třetí za volantem Porsche 963 LMDh #5 a na pódium vystoupil společně s kolegy z posádky Michaelem Christensenem a Fredericem Makowieckim. Pro Francouze to byl poslední závod v továrních barvách Porsche, pro příští rok se spekuluje o jeho přestupu k Alpinu.
Novými mistry světa se stali piloti továrního Porsche #6 Laurens Vanthoor, Kevin Estre a Andre Lotterer, kterým vzhledem k velkému bodovému náskoku k výhře v šampionátu stačilo i sobotní jedenácté místo. Lotterer, jenž má na kontě i jeden start v F1 za Caterham, se stal druhým pilotem novodobé historie WEC, který získal druhý jezdecký titul s druhou značkou. Poprvé se Němec radoval v sezoně 2012 s Audi, tentokrát je mistrem světa v barvách Porsche. Lotterer se tak rozloučil se svým angažmá nejlepším možným způsobem, veterán motorsportu už příští rok součástí tovární sestavy Porsche nebude.
Porsche získalo také titul ve světovém poháru soukromých týmů startujících v nejvyšší třídě Le Mans Hypercar díky britské stáji JOTA Sport a jejímu vozu #12.
Ve třídě LMGT3 vyhráli poslední závod sezony v Bahrajnu Alessio Rovera, Simon Mann a Francois Heriau, kteří se střídali ve voze Ferrari 296 GT3 #55 týmu AF Corse. Jezdecký titul měli už před bahrajnským finále zajištěný Klaus Bachler, Joel Sturm a Aliaksandr Malykhin. Trojice z Porsche #92 zároveň vybojovala vítězství v týmovém šampionátu pro svoji stáj Manthey PureRxcing.
Příští sezona vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC odstartuje závodem na 1812 kilometrů v Kataru 28. února.