Buemi chce vystřídat Marka Webbera u Red Bullu v roce 2012

Sébastien Buemi otevřeně přiznal, že by rád po příští sezóně postoupil z týmu Toro Roso do Red Bullu Racing. Místo by se mohlo uvolnit po Marku Webberovi.

"Všichni sníme o tom, že budeme mít nejlepší auto," řekl Švýcar pro list Le Nouvelliste. "Mým cílem je jednoho dne usednout do sedačky Red Bullu a následovat kroky Sebastiana Vettela. Ale pro to potřebuji přesvědčit šéfy stáje. K tomu nejdřív potřebuji dobré výsledky. Takový volant si musíte zasloužit. Dnes jsem rád, že jezdím v Toro Rosso. Je to tým, který mi dal příležitost. Mým cílem je pracovat co nejlépe, aby se auto zlepšovalo."

Na otázku, zda míří na pozici Marka Webbera, Buemi odpověděl: "Je třeba přiznat, že má skvělou sezónu. Ale skutečně je to místo, které by se v roce 2012 mohlo uvolnit. Ale nejdřív se musím osvědčit."

Buemi má ale o něco těžší situaci než v minulosti Vettel, protože Toro Rosso už nemůže spoléhat na technickou podporu Red Bullu, od letošní sezóny si musí svůj monopost vyvíjet samo. Podle Buemiho to není snadné také proto, že stáj z Faenzy má například o polovinu menší rozpočet než Williams, který se pohybuje ve stejné části tabulky.

Zlepšení by měly týmu přinést novinky, které ostatní etablované týmy mají už dlouho - zadní křídlo s průduchem a foukaný difuzor. F-potrubí testoval Buemi tento týden ve Vairanu a výsledky podle něj byly pozitivní. Zda a které konkrétní díly nasadí Toro Rosso v Monze, zatím neprozradil.

"Čekáme na F-potrubí a nízko posazené výfuky. Jestli tohle všechno bude okamžitě fungovat, což není jisté, získáme půl sekundy na kolo. V kvalifikaci to znamená opravdu hodně. A v závodech to usnadňuje předjíždění," dodal Buemi.

Cílem Toro Rosso v letošní sezóně zůstává osmé místo. To v současnosti patří Sauberu a tým Sébastiena Buemiho na něj ztrácí 16 bodů.

Další článek: Přečtěte si nové číslo F1Magu s představením Monzy a Yeongamu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)