Budoucí motory by si mohl Red Bull navrhovat sám, věří Marko

Stane se z Red Bullu skutečný výrobce pohonných jednotek formule 1? Podle Helmuta Marka je to možné.
Foto: Getty Images / Peter Fox
Budoucí motory by si mohl Red Bull navrhovat sám, věří Marko | Foto: Getty Images / Peter Fox

Nové pohonné jednotky, které budou hybridní a budou vycházet z těch současných, mají do F1 přijít v roce 2026.

Takový je alespoň aktuální plán, ale existuje reálná možnost, že vývoj současných pohonných jednotek bude zmrazen a nástup nových bude o rok uspíšen. Dočkat bychom se jich tak mohli už v roce 2025.

Marko hájí juniorský program a věří, že Pérez přinese informace o motoru Mercedes

Marko hájí juniorský program a věří, že Pérez přinese informace o motoru Mercedes

Red Bull věří, že za určitých podmínek by si mohl nové pohonné jednotky navrhovat sám. Má to ale několik podmínek.

„Pokud se určité náznaky potvrdí a nový motor bude designově mnohem jednodušší, MGU-H skončí, zůstane inovativní, ale roční limit nákladů bude někde kolem 50 milionů, pak to už není tak složitý problém jako u současného motoru,“ vysvětlil Marko pro Motorsport.com.

„Znamená to, že bychom mohli udělat vývoj takového motoru s vybavením, které budeme mít v Milton Keynes.“

Podle Marka je na diskusi, zda by to Red Bull dělal skutečně sám nebo ve spolupráci s někým dalším.

Rok 2025 je ale ještě daleko. Red Bull se nyní musí postarat, aby měl v roce 2022 pohonnou jednotku. Tým chce převzít motory od Hondy.

Jednání o zmrazení motorů od roku 2022 zatím neskončila, ale podle Marka jdou správným směrem.

„Řekl bych, že je to kolem 80, 85 procent,“ uvedl Marko. Na otázku, zda s Renaultem probíhají rozhovory o plánu B, odpověděl: „Plně se zaměřuje na projekt Hondy.“

Další článek: McLaren se změnil. Už to není ten chladný tým, říká Häkkinen

18. dubna | Incident mezi Bottasem a Russellem bez trestu. Podle nich Bottas držel linii, nechal místo na úrovni šířky vozu. Jednalo se s ohledem na podmínky o závodní incident.
18. dubna | Před sportovní komisaře jdou i Stroll a Gasly za incident ve 2. zatáčce 11. kola.
18. dubna | V Imole začalo pršet... zatím hlavně nad částí okruhu.
18. dubna | Technický ředitel AlphaTauri Egginton uvedl, že převodovka ve voze Cunody skončila na dva kusy...

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen