Nové pohonné jednotky, které budou hybridní a budou vycházet z těch současných, mají do F1 přijít v roce 2026.
Takový je alespoň aktuální plán, ale existuje reálná možnost, že vývoj současných pohonných jednotek bude zmrazen a nástup nových bude o rok uspíšen. Dočkat bychom se jich tak mohli už v roce 2025.
Red Bull věří, že za určitých podmínek by si mohl nové pohonné jednotky navrhovat sám. Má to ale několik podmínek.
„Pokud se určité náznaky potvrdí a nový motor bude designově mnohem jednodušší, MGU-H skončí, zůstane inovativní, ale roční limit nákladů bude někde kolem 50 milionů, pak to už není tak složitý problém jako u současného motoru,“ vysvětlil Marko pro Motorsport.com.
„Znamená to, že bychom mohli udělat vývoj takového motoru s vybavením, které budeme mít v Milton Keynes.“
Podle Marka je na diskusi, zda by to Red Bull dělal skutečně sám nebo ve spolupráci s někým dalším.
Rok 2025 je ale ještě daleko. Red Bull se nyní musí postarat, aby měl v roce 2022 pohonnou jednotku. Tým chce převzít motory od Hondy.
Jednání o zmrazení motorů od roku 2022 zatím neskončila, ale podle Marka jdou správným směrem.
„Řekl bych, že je to kolem 80, 85 procent,“ uvedl Marko. Na otázku, zda s Renaultem probíhají rozhovory o plánu B, odpověděl: „Plně se zaměřuje na projekt Hondy.“