Stále probíhají diskuse o podobě kalendáře pro příští rok a to zejména o jeho druhé polovině.
Původně měli Singapur a Malajsie tvořit dvojici závodů týden po sobě. Obě dějiště jsou přitom blízko sebe. Jenomže ne všichni jsou z této kombinace nadšení. Kromě toho si týmy stěžovaly na zmenšení letní přestávky.
Původně se hovořilo dokonce o možnosti posunout kalendář do prosince, nyní je na stole jiný návrh:
- 7. srpna: Maďarsko (následované letní přestávkou)
- 4. září: Belgie
- 11. září: Itálie
- 25. září: Singapur
- 2. října: Japonsko
- 9. října: Malajsie
- 23. října USA (následně Mexiko, Brazílie a Abú Dhabí)
Tři závody by tak byly vždy týden po sobě. Týmy by se musely po Singapuru sbalit, letěl asi 7 hodin (cca 5 000 km) do Japonska, a pak zase sedm hodin zpět do Malajsie, která je prakticky vedle Singapuru.
Podle Buttona to není logické a ani příliš vhodné. „Pro jezdce je to snadné,“ řekl pro Autosport. „Ale pro týmy je to jiné. Tihle kluci tráví spoustu času daleko od domova a je to velmi těžké nejen pro jejich vztahy ale i rodiny. Se vším tím cestováním, balením, vybalováním během závodů by to bylo velmi těžké.“
Foto: Getty Images / Clive Rose