Revoluční pravidla pro rok 2021 možná uvidíme až v říjnu. Není to kvůli zpoždění v jejich přípravě, ale ve snaze omezit výhody velkých týmů.
Nová pravidla pro rok 2021 by měla být teoreticky k dispozici do konce června. Po tomto datu by už F1 a FIA potřebovaly souhlas všech týmů. Samotné týmy si však možná odsouhlasí posun termínu na říjen. Christian Horner se pro RaceFans pochlubil, že to byl jeho nápad. Proti byl podle Hornera Renault, ale i ten nakonec souhlasí. Auto Motor und Sport zase píše, že proti je Racing Point.
Posunutí termínu má usnadnit situaci menším týmům. Během léta se týmy plně věnují zejména vývoji vozu pro další rok. Velké týmy si však mohou dovolit část zdrojů uvolnit na výzkum pravidel pro rok 2021. Čím dříve budou nová pravidla k dispozici, tím více zdrojů na ně budou moci velké týmy uvolnit.
Data jsou dobrá
„Základní koncept je hotový,“ řekl Pat Symonds. „Jsme spokojeni.“ Data podle Symondse vypadají dobře a měl by být splněn základní cíl – snadnější sledování jiného auta. Tým F1 je už v desáté vývojové fázi, ale stále pokračuje.
V současné době se vývoj soustředí na hledání skulinek. Symonds a jeho lidé se snaží přemýšlet jako inženýři týmů. Podle Symondse je cílem inženýrů postavit nejrychlejší auto a nestarají se o to, zda jejich vůz dokáže soupeř na trati sledovat nebo ne.
„Snažíme si představit, jak by inženýři mohli překonat naše pravidla. Chceme tyto díry zacelit.“
Navíc chtějí nová pravidla zjednodušit tak, aby jim každý rozuměl. Před dvěma lety se dnešní inženýr Renaultu Marcin Budkowski pokusil učinit pravidla méně komplikovaná. Symonds chce pokračovat v tomto přístupu. Jde hlavně o článek 3 Technických pravidel, který se věnuje karosérii i přednímu a zadnímu křídlu. Pro rok 2020 má 26 stran.
Foto: Activepictures / Jiří Křenek