Bernie Ecclestone je ohledně šestiválcových turbomotorů dlouhodobě skeptický. Podporuje ho i řada pořadatelů závodů, kteří se bojí odlivu fanoušků. Řešením mohou být zesilovače.
Šestiválce příští rok budou. Spekulace, že by jejich nasazení mohlo být znovu odloženo, se ukazují být extrémně nepravděpodobné. Automobilky už ostatně do vývoje nových agregátů vložily přílliš mnoho peněz, času a úsilí na to, aby byly ochotny přistoupit na tak radikální změnu. Ostatně mluví se, že na spadnutí je návrat Hondy a šušká se i o zájmu Toyoty a Volkswagenu, a to už jsou příliš velká jména na to, aby byla ignorována.
Stále však neutichají obavy o to, jak budou šestiválcové turbomotory znít. Ron Walker, přítel Bernieho Ecclestona, známý australský byznysmen a promotér Velké ceny Austrálie v jedné osobě, se nedávno nechal slyšet, že dle jeho zdrojů budou motory svým řinčením připomínat spíše sekačky na trávu. S ostatními pořadateli prý chce proti takové hrozbě brojit, jak jen to půjde.
Ecclestone svůj názor na šestiválce nezměnil. Stále je mu vidina jejich používání krajně nepříjemná. Automobilkám navíc připomíná, že regule, které po sezoně vstoupí v platnost, pro ně samotné mohou být svým způsobem nebezpečné.
"Jedno velké nebezpečí je v případě automobilek vždy stejné - pokud se jim nebude dařit, jednoduše všechno zahodí a utečou. Jak říká Ron Walker, je potřeba zajistit, aby motory dokázaly dosáhnout alespoň 16 000 otáček za minutu. Na tom se všichni shodli. Jenže s nastavenou spotřebou paliva této hranice nové motory zkrátka nedosáhnou! Sice se mi to nelíbí, ale existuje možnost, že by se na vozy nainstalovala zařízení, díky kterým by motory zněly stejně jako ty dnešní," řekl Ecclestone.
Ron Walker k tomu dodal, že mu Jean Todt před časem prozradil, že dalším krokem po šestiválcích budou hybridní motory:
"Zeptal jsem se, jestli to vůbec bude vydávat nějaký rámus. Jean Todt mi odpověděl, že se na zadek aut prostě nasadí nějaká pískátka. Bože můj!"