Někteří lidé se obávají, že nová pravidla ztíží předjíždění. Kvůli velkému přítlaku bude těžké se dostat za jiný vůz.
„Vůz pro rok 2017 bude rozhodně agresivním autem, pokud jde o vzhled,“ uvedl hlavní výkonový inženýr Red Bullu Pierre Wache. „Bude širší, vypadá svalnatější a samozřejmě zde jsou širší pneumatiky.“
Wache si nemyslí, že by letos byly horší podmínky k předjíždění. „Vzhledem k aerodynamickému efektu a většímu odporu a většímu množství času na rovinkách, budete mít více příležitostí než v předešlých letech.“
Šéf aerodynamiků Dan Fallows k tomu řekl: „Čím více přítlaku auta produkují, tím více mohou být ovlivněna jinými vozy z hlediska jejich odporu. Mohlo by se stát, že se auta dokáží dostat blíže za jiný vůz s využitím tohoto aerodynamického stínu. Předjíždění by tak mohlo být ve skutečnosti jednodušší.“
Dalším aspektem budou pneumatiky. „Pokud vydrží pneumatiky více, než ty předešlé, tak to změní závody – a ne nutně k horšímu,“ uvedl inženýr Paul Monaghan. „Myslím, že to bude k lepšímu. Potenciálně budeme mít více předjíždění.“
Foto: Gety Images / Mark Thompson