Bude příští rok obtížnější předjíždět? Horší to být nemůže, říká Palmer

Přinesou změny pravidel v oblasti aerodynamiky horší podmínky k předjíždění? Podle Palmera to bylo špatné už letos.
Bude příští rok obtížnější předjíždět? Horší to být nemůže, říká Palmer

Vozy mají být příští rok rychlejší o několik sekund. Kromě širších pneumatik ale dojde také k úpravě aerodynamiky. Více přítlaku způsobí, že může být těžší být v závěsu za jiným vozem. Jinými slovy to může mít negativní vliv na předjíždění. Podle Palmera to ale nebude snad tak hrozné.

„Já si na nějaké závěry počkám. Uvidíme, jak bude předjíždění ovlivněno,“ uvedl Jolyon Palmer pro Channel 4.

„Pokud mám být opravdu hodně upřímný, tak předjíždění v roce 2016 bylo tak těžké, že nechápu, jak by to mohlo být ještě těžší.“

„Může se to zdát snazší, protože máte DRS a můžete vybírat z různých pneumatik, ale pokud nemáte vyšší výkon, mnohem čerstvější nebo měkčí směs pneumatik, tak je to téměř nemožné.“

„V Austinu jsem byl za Kevem (Magnussenem) ve stejném autě a nemohl se k němu dostat. Ale když jsem byl daleko za ním, byl jsem mnohem rychlejší.“

„Nepamatuji si, že by byl nějaký jezdec schopen regulérně předjet týmového kolegu. Nejblíže to bylo snad mezi Red Bully v Malajsii.“

„Takže z tohoto důvodu si nemyslím, že předjíždění může být příští rok mnohem těžší.“ 

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (19) Další článek: Räikkönen se zlepšil, ale se sezónou spokojený není
14:40 | Giovinazzi nahradí Ericssona. Zatím tedy jen pro FP1 v Soči.
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.

GP Ruska 2018

Pátek 28. září 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 29. září 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 30. září 2018
Závod 13.10