Bude El Plan poloviční déjà vu? Existují obavy o spolehlivost motoru Renaultu

Renault před zmrazením vývoje přepracoval svou pohonnou jednotku. Objevily se spekulace, že by mohla být nespolehlivá.
Foto: Getty Images / Clive Rose
Bude El Plan poloviční déjà vu? Existují obavy o spolehlivost motoru Renaultu | Foto: Getty Images / Clive Rose

Když se Fernando Alonso vrátil do McLarenu, jezdil s motorem Honda, který byl v té době nejen pomalý ale také velmi nespolehlivý. Čeká ho u Alpine poloviční déjà vu?

Objevily se spekulace, že nová pohonná jednotka Renaultu neoplývá zrovna velkou spolehlivostí. A slova ředitele Alpine to příliš nevyvrací. 

„Buď spolehlivost, nebo výkon. Nemůžete mít obojí. Kam tedy posuneme vývoj?“ řekl Laurent Rossi pro Motorsport Total. Podle něj strategie „spolehlivost na prvním místě“ k úspěchu nevedla.

„Proto jsem týmu řekl: ‚prozkoumejte limity, jak jen to jde, spolehlivost mě nezajímá‘. Raději budu mít pohonnou jednotku, u které si budu jistý, že z ní byl vytěžen maximální výkon, než spolehlivou pohonnou jednotkou, která nedodává výkon.“

Spolehlivost na prvním místě byl dosavadní přístup Renaultu. „Nyní jdeme přesně opačným směrem. Dobrou zprávou je, že jsme s novým motorem v posledních týdnech najeli tisíce kilometrů.“

Renault přišel mimo jiné s novým konceptem turbodmychadla. „Motor byl kompletně přepracován. Celá koncepce je zcela nová. V první řadě je vybaven rozděleným turbodmychadlem. Ale to je jen jeden prvek, díky němuž je celá jednotka kompaktnější.“ Podle Rossiho může tým posunout motor blíže k jezdci a tím změnit těžiště vozu. 

„Motor je lehčí a pracuje v širším okně, pokud jde o teplotu a tlak. Je to pro nás skutečný ‚game changer‘. Doufám, že nám to umožní dohnat ztrátu a snížit odstup od špičky.“

V průběhu roku sice dojde ke zmrazení vývoje, ale případné problémy se spolehlivostí budou moci výrobci se souhlasem FIA řešit i nadále.

Další článek: Sainz s Ferrari jedná o nové smlouvě