Brzdy zabíjí můj čas na kolo, říká Hamilton

Lewis Hamilton vysvětlil, co mu činí největší potíže v novém voze u Mercedesu. Problémy má se zahříváním pneumatik, ale především s citem na brzdách.
Brzdy zabíjí můj čas na kolo, říká Hamilton

Mistr světa z roku 2008 už několikrát popsal odlišnosti, na které se musí zvykat u Mercedesu, od ovládacích prvků až po komunikaci s inženýry. Nyní se detailně věnoval brzdění.

"Brzdy jsou pro mě letos tak trochu zabiják," uvedl pro BBC. "Brzdění je důležité, protože při něm všichni pořád získávají. Já jsem vždy brzdil nejpozději z těch, co brzdí pozdě, ale také musíte regulovat brzdy v průjezdu zatáčkou, abyste ovládali vůz."

"Když nemáte cit, který v této ovládací zóně potřebujete, tak nemáte důvěru pro útočení v brzdných zónách, protože máte obavy, že zablokujete kola, nebo že přerušíte výkon. A když poškodíte tyto pneumatiky, nevrátí se vám."

"Jezdím v simulátoru a zkouším různé techniky. Můžete jich využít hodně, například v závodě ubrat plyn a jet setrvačností, takže místo toho, abyste brzdili 100 metrů před zatáčkou, uberete plyn 120 metrů před a brzdit začnete 80 metrů před zatáčkou. Nebo později podřazujete."

"Kvůli tomu brzdím později, než bych jinak brzdil, a při tom ztrácím všechen čas. Přesto se držím vpředu. Na brzdách se ztrácí hodně času. V Monaku jsem v prvním sektoru ztratil 0,3 sekundy jen na brzdách a kvalifikoval jsem se ztrátou jen 0,1 sekundy. Čas tu je a mně to nedělá starosti, jen musím získat zpět tu důvěru, a pak budu v dobré formě."

Nedostatek důvěry ve vůz je i jednou z příčin toho, že se Hamiltonovi hůř pracuje s pneumatikami.

"Moje kvalifikační kola nejsou špatná, ale nemyslím, že kdy letos byly moje pneumatiky v první čtvrtině kola připravené, a v té části kola jde o hodně času. Určitě je to něco, na čem pracuji. Není to výmluva. Je to prostě jiné."

"Jak kloužete s vozem, jak přidáváte plyn, jak brzdíte, všechny tyto věci můžou ovlivnit fungování pneumatik. Můj týmový kolega Nico Rosberg se zdá být velmi dobrý v několika těchto věcech. Není to žádný začátečník. Odvádí fantastickou práci a já musím být lepší."

Další článek: Massova sebedůvěra zůstává po Monaku nenarušena

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10