Lewis Hamilton vysvětlil, co mu činí největší potíže v novém voze u Mercedesu. Problémy má se zahříváním pneumatik, ale především s citem na brzdách.
Mistr světa z roku 2008 už několikrát popsal odlišnosti, na které se musí zvykat u Mercedesu, od ovládacích prvků až po komunikaci s inženýry. Nyní se detailně věnoval brzdění.
"Brzdy jsou pro mě letos tak trochu zabiják," uvedl pro BBC. "Brzdění je důležité, protože při něm všichni pořád získávají. Já jsem vždy brzdil nejpozději z těch, co brzdí pozdě, ale také musíte regulovat brzdy v průjezdu zatáčkou, abyste ovládali vůz."
"Když nemáte cit, který v této ovládací zóně potřebujete, tak nemáte důvěru pro útočení v brzdných zónách, protože máte obavy, že zablokujete kola, nebo že přerušíte výkon. A když poškodíte tyto pneumatiky, nevrátí se vám."
"Jezdím v simulátoru a zkouším různé techniky. Můžete jich využít hodně, například v závodě ubrat plyn a jet setrvačností, takže místo toho, abyste brzdili 100 metrů před zatáčkou, uberete plyn 120 metrů před a brzdit začnete 80 metrů před zatáčkou. Nebo později podřazujete."
"Kvůli tomu brzdím později, než bych jinak brzdil, a při tom ztrácím všechen čas. Přesto se držím vpředu. Na brzdách se ztrácí hodně času. V Monaku jsem v prvním sektoru ztratil 0,3 sekundy jen na brzdách a kvalifikoval jsem se ztrátou jen 0,1 sekundy. Čas tu je a mně to nedělá starosti, jen musím získat zpět tu důvěru, a pak budu v dobré formě."
Nedostatek důvěry ve vůz je i jednou z příčin toho, že se Hamiltonovi hůř pracuje s pneumatikami.
"Moje kvalifikační kola nejsou špatná, ale nemyslím, že kdy letos byly moje pneumatiky v první čtvrtině kola připravené, a v té části kola jde o hodně času. Určitě je to něco, na čem pracuji. Není to výmluva. Je to prostě jiné."
"Jak kloužete s vozem, jak přidáváte plyn, jak brzdíte, všechny tyto věci můžou ovlivnit fungování pneumatik. Můj týmový kolega Nico Rosberg se zdá být velmi dobrý v několika těchto věcech. Není to žádný začátečník. Odvádí fantastickou práci a já musím být lepší."