Brzdy Vettelovi ukradly vítězství

Smůla se na Vettela nalepila už v Bahrajnu a v Melbourne z něj ještě neslezla. Webber se snažil závod zatraktivnit, což se mu trochu kontroverzním způsobem bez pochyby povedlo.

Mohla to být exhibice týmu Red Bull, jehož vozy jsou momentálně jasně nejlepší. Vypadalo to, že Vettel vítězství pevně třímá v rukou. Kdyby se závod jel za standardních podmínek, možná by i Mark Webber mohl dojet na výrazně lepším místě. Opět jsme se ale mohli přesvědčit, že na kdyby se nehraje. Rakouská stáj tak z Austrálie odcestuje hluboce zklamaná. Po Vettelově vypadnutí a Webberově minele si odváží pouhé dva body za Australanovo deváté místo.

"Inu, bojoval jsem. Z několika důvodů jsme na tom nebyli dobře, například kvůli první zastávce. Když jsem si vzpomněl na Bahrajn, myslel jsem na domácí diváky a říkal jsem si, že bychom tu měli předvést něco jiného. Nedopadlo to sice tak, jak jsem doufal, ale snad to bylo zábavnější. Na konci závodu to nebylo jednoduché, trochu mi to klouzalo a Lewis má ohromnou maximální rychlost, takže nebylo snadné na ty kluky útočit. Pak jsme s Lewisem dojeli Fernanda. Těšil jsem se, že zažijeme dobrou bitvu. Oba jsme Fernanda zkusili předjet. Lewisovi jsem se omluvil. Když jsem se hodně přiblížil, přední křídlo prostě přestalo fungovat. Zablokovala se mi kola, nemohl jsem vůz zastavit. Snažil jsem se vecpat dovnitř, abychom jeli kolo na kolo, ale nakonec jsem do něho narazil. Takové je závodění," řekl možná poněkud přemotivovaný Webber. Ten byl po závodě za zmiňovaný incident odměněn napomenutím.

O poznání rozladěnější byl Sebastian Vettel. V Bahrajnu ho technické potíže stály minimálně stupně vítězů, v Austrálii pak s velkou pravděpodobností vítězství:

"Selhaly nám brzdy. Na začátku toho kola jsem cítil vibrace. Nemohl jsem s tím nic dělat a ztratil jsem nad vozem kontrolu. Je to škoda. Myslím, že jsme měli závod pod kontrolou, ač podmínky nebyly snadné. Se*e mě to. Všichni se snažíme odvést tu nejlepší práci. Není to ničí vina, ale musíme se z toho poučit a zajistit, abychom v Malajsii dojeli."

Další článek: GP Austrálie se stala kořistí Jensona Buttona!

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00