Brundle je znepokojen množstvím platících jezdců

Bývalý jezdec F1 a současný komentátor chápe, že v dnešní době je třeba si při získávání angažmá částečně pomoci penězi, ale mrzí ho, že někteří talentovanější jezdci kvůli nedostatku financí smlouvu neseženou.
Brundle je znepokojen množstvím platících jezdců

Podle bývalého jezdce formule 1 a současného televizního komentátora Martina Brundla se nárůst platících jezdců v F1 stává znepokojujícím. Prohlásil to na víkendové Autosport International Show 2014.

"Chtělo by to, aby provozování týmu nebylo tak drahé, pak by tento finanční přísun nebyl potřeba. To je ten hlavní problém. Když tým jako Lotus, který jako jediný loni dokázal konzistentně závodit s Red Bullem, nemá dostatek peněz, něco je v zásadě špatně," naráží účastník 158 velkých cen na situaci z loňského roku, kdy tým jezdcům ani dalším zaměstnancům nemohl řádně vyplácet mzdy. Pro letošní sezonu tým z Enstone angažoval Pastora Maldonada, který s sebou přivedl venezuelské sponzory.

Na druhou stranu si Brundle uvědomuje, že i za špičkovými jezdci stojí silní sponzoři. "Nemůžete závodit jen tak, od organizace nepřijde dost peněz. Není pochyb, že platící jezdci mají snadnější cestu na rošt, ale pořád to jsou skvělí závodní piloti. Nemyslete si, že ten, kdo přinesl peníze, není jezdec na vysoké úrovni," upozornil.

Brundle upozorňuje, že nálepka platícího jezdce je nepříjemná a piloti se jí těžko zbavují. "I Niki Lauda si musel půjčit peníze, aby zaplatil své první starty ve formuli jedna," připomněl trojnásobného mistra světa a přidal i své zkušenosti. "V roce 1984 jsem slíbil Kenu Tyrrellovi 150 tisíc liber, které jsem neměl. On mi pak řekl: 'Vím, že žádné peníze nemáš, ale stejně chci, abys pro mě závodil.' Tak či tak, musíte si pomoct penězi, tak tím nebuďme posedlí."

Angličan má tedy pro platící jezdce částečně pochopení, ale mrzí ho, když někteří lepší kvůli tomu angažmá neseženou. "Je škoda, když vidíte jezdce, jako je Paul di Resta, opustit F1 a víte, že někteří tam jsou, protože přinášejí peníze. To mě znepokojuje," vysvětlil.

Podle druhého jezdce v cíli Velkých cen Itálie roku 1992 a Monaka roku 1994 F1 potřebuje více investovat do juniorských sérií, odkud by měli postupovat výše ti nejtalentovanější jezdci. "Peníze se nevrací zpátky ke kořenům, tedy alespoň ne jejich dostatek," myslí si. "Třeba ve Wimbledonu dávají každý rok značnou částku zpátky do systému."

Další článek: McNish se pro konec kariéry rozhodl snadno, odchází na vrcholu

11:27 | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
25. července | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00