Některé týmy budou v tomto roce se starším šasi ze sezóny 2018 testovat plánované osmnáctipalcové pneumatiky. Ferrari se těchto testů v letošním roce odmítlo účastnit a šéf McLarenu Zak Brown zpochybňuje zdůvodnění odmítnutí italské stáje.
McLaren, Mercedes a Renault souhlasily s využitím vozů z roku 2018 pro testování plánovaných úzkoprofilových pneumatik, které by Pirelli chtělo připravit pro sezónu 2021.
Nové pneumatiky mělo se starším monopostem testovat i Ferrari, italská stáj to ale odmítla. Mattia Binotto to ve Španělsku odůvodnil se slovy, že jeho týmu „nemá čas ani zdroje na toto testování v tomto roce“. Ferrari by se do tohoto testování chtělo zapojit až v jeho druhé fázi, která započne příští rok.
Slova Mattii Binotta bere s rezervou šéf McLarenu Zak Brown, který je k vysvětlení Ferrari spíše skeptický.
„Hádám, že pravděpodobně čas i zdroje mají, ale mají prostě jiné důvody, proč se testování nechtějí účastnit,“ řekl Brown Autosportu.
„My chceme tomuto sportu přispívat, a proto také chceme vědět co nejvíce o pneumatikách.“
Šéf McLarenu věří, že účast jeho stáje v testování bude užitečná, na druhou stranu si však nemyslí, že by třem nyní zainteresovaným týmům poskytla nějakou značnou výhodu.
„Pokud teď testujete, tak se informace dostanou k ostatním. Nejsem si tedy jistý, jestli nám to poskytne nějakou výhodu, ale rozhodně nám to neublíží,“ předpokládá Brown.
„Veškerá data, zkušenosti a informace jsou dobré. Neřekl bych ale, že nám, nebo jiným testujícím týmům poskytnou nějakou výhodu.“
Foto: Getty Images / Mark Thompson