Brown nechce postupný rozpočtový strop. Zaveďme ho hned, říká

F1 byla vždy skupinou těch, co na to mají (nejen finančně).
I nynější motory - nikdo, kromě Hondy neskočil do rozjetého vlaku, protože na to neměli. Jestli peníze nebo inženýry nebo technologickotechnické zázemí, to je koneckonců jedno, protože vývoj se bez peněz neobejde. A pokud někdo naskakuje do jedoucího vlaku, potřebuje na dohnání více peněz za období na vývoj než ten, kdo už ve vlaku jede. Takže má možná smysl limitovat náklady na vývoj třeba motoru, ale celkových nákladů dejme tomu na 5 let, aby ti, co naskakují po 2 letech, mohli ve zbývajících 3 letecg proinvestovat to, co ostatní investují během 5 let. Jinak to nemá smysl.
Pokud má být F1 o top technologiích, opět bez peněz se to neobejde. F1 má smysl i proto, že se v F1 spotřebovávají peníze, které by stejně skončily ve vývoji.
Mají-li být v F1 jen 4 týmy, protože ostatní na to nemají, tak ať. Jinou věcí je, jak F1 prodat, aby byly výnosy z reklamy, tedy vlastně ze zájmu o F1.

Sebastian Vettel Killa-Gorilla  |  19. 12. 2018 11:08

strop je na hov no pude to obejít, hlavní problém je ta hybridní sr ačka stojí to moc peněz vytáhnout z toho ten výkon

Charles Leclerc pejdaa  |  19. 12. 2018 10:21

Strop je nesmysl..
V každém sportu má vždy někdo víc a někdo míň..

Ale jinak, pokud by ty stropy opravdu byly a některé týmy by ušetřili polovinu, tak by bylo fajn zlevnit i promotérům okruhů - tedy i snížení vstupného..

Ono když se neco zlevnuje, tak by se mělo zlevnovat všude.. a né naopak kruhům zdražovat.

Max Verstappen JuriElNiňo  |  19. 12. 2018 09:16

Žádný stropy jen ať to nechají jak to je.To že si týmy neumí sehnat prachy je jejich problém. Každý svého štěstí strůjce.

Taky sem pro strop, začal bych trojkorunou.

prof. PhDr. Tomáš Moudrý DrSc.

Je zajímavé, jak se k rozpočtovému stropu upínají ti, jejichž týmy jsou ve sračkách. Před nedávnem Williamsová, teď Zak Brown. Oni totiž doufají, že tím se dokáží dostat blíže na dostřel k vedoucím týmům. Vůbec je nezajímá, co ale ty velké týmy udělají s nadbytečnými zaměstnanci. To je mají povyhazovat jenom proto, že vedoucí jiných týmů jsou neschopní a nedokáží zajistit dostatek peněz na efektivní provoz svým týmů?

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 12. 2018 22:23

Nadbyteční zaměstnanci kvalitních týmů se můžou přesunout do Mekáče.
Ten přece neví do jaké pjdele by vstoupil a přitom není použítelný ani v tom, kde se pohybuje v současnosti.

Efektivní struktura týmu se buduje dlouhé roky. Brown nemůže myslet vážně to, že velké týmy povyhazují část zaměstnanců a budou tu strukturu budovat od nuly. Ty jeho řeči, to jsou akorát populistické kecy, jinak to postrádá jakékoliv zdravé jádro.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 12. 2018 22:40

Brown je pouhý pajtáš z reklamního oddělení, nic víc. Ten Meku moc ublížit nemůže.
Horší je, že Mekáč teď vzali do svých rukou beduíni, kteří sice nějaké peníze mají, ale jsou zvyklí vařit na velbloudích léjnech a to pro dnešní přetechnizovaný svět nestačí.

Lewis Hamilton kalfyk  |  18. 12. 2018 23:19

Browna by meli kopnout do rite :D on vubec nevi, hosanum spis dochazeji prachy a s budouci vykonosti to nevidi valne, uz ani nemaji moznost to svadet na hondu :D. budouci vykon nebude a tim jak mclaren rozjizdi spoustu jinych aktivit mimo f1 to nepridava na dojmu lepsi budoucnosti mclaren f1... muj boze mclaren umrel po roce 2012

Ayrton Senna crazytunny  |  18. 12. 2018 20:12

Rozpočtový strop bude tedy přesně pro koho? Který z týmů nemá v zádech obrovskou silnou finanční skupinu ať už v podobě nadnárodního koncernu, nebo automobilky? Napadá mě snad jen Williams? Ostatním je to naprosto u řiti, prostě si vícenáklady převedou na jinou společnost. To nemluvím o stájích které ještě navíc vyrábí motory, tam se musí smát už teď nějakému stropu.

Je to jen pozlátko od FIA nezmění se nic, kdyby bylo striktní pravidlo o maximálním počtu zaměstnanců a jejich finanční strop jako v NHL to by bylo něco jiného, v NHL to pravidlo funguje parádně a navíc kontrolní mechanismus je naprosto primitivní.... chceš špičkového pilota za 50mega ok, ale hold to odneseš např. na inženýrech aero,.. a že špičkový piloti odejdou protože budou muset jezdit za 10mega ... no a?
chceš mít 1000 zaměstnanců, měj si je, když je seženeš za menší peníze než konkurence....

To s těmi jezdci je blbost. V NHL je na hráčích položená celá hra.
Nevím, proč by měl team nějak do stropu dávat i prachy na pilota. Rozpočtový strop je blbost. Ale ten návrh o započtení platu pilota do rozpočtu je ještě větší blbost. Nehledě na to, že by se to stejně míjelo účinkem. Špičkoví piloti by stejně do teamu na chvostu pole nešli.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 12. 2018 20:51

Strop by se do platu jezdců a některých zaměstnanců počítat neměl.
Týkal by se pouze nákladů na techniku.

Sebastian Vettel Boshanek  |  18. 12. 2018 21:06

A pak by to dopadlo tak, že např. Vettel by podepsal s Ferrari F1 smlouvu na symbolické 1€ ročně a pak by se objevil v reklamě na silniční Ferrari, za kterou by vyinkasoval třeba 50 mil €. Nebo by ho platil nějaký ze sponzorů...

Čím přísnější ten strop bude, tím víc ho budou obcházet.

T.E.CH  |  18. 12. 2018 21:20

Tak jedna věc jsou peníze a druhá možnost je omezit testování na stolicích, v tunelech, využívání CFD, těch možností jak to zlevnit je hodně.Není to zase takový problém, jak se zde uvažuje a píše.

Ono když někdo dlouhodobě investuje 3 x tolik, než ostatní, musí být logicky lepší.Není možné být horší. Tak funguje F1 od nepaměti.

V zásadě jde i o to, aby i majitel F1 práv nebyl pod tlakem vyplacení větších a větších provizí, protože týmy to budou logicky vyžadovat. Když F1 všem celkově vydělá více (za závody a reklamu), tak si i více rozdělí a více jim zbyde. Dnes utratí všechno a někteří i více, než vydělají. Když bude strop 200 mega, nůžky se sevřou. Samozřejmě že ty chytřejší, šikovnější budou zase dominovat, ale nebude jen kvůli penězům. Vždy ale bude něco za něco a nic nebude stoprocentní.Peněz ale všem zbyde více.


1 2 3 4

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

13:23 | Pérez musí měnit převodovku + 5 míst.
11:09 | Renault má nového sponzora: Verizon Media. Na vozech se objeví také loga propagující Yahoo.
20. září | Correa už není v umělém spánku, i když ještě nebyl zcela probuzen. Jakmile budou vyléčeny problémy s plícemi, čekají ho další operace nohou.
20. září | Pérez napomenut za incident s Magnussenem.

GP Singapuru 2019

Pátek 20. září 2019
1. trénink Verstappen (1:40.259)
2. trénink Hamilton (1:38.773)
Sobota 21. září 2019
3. trénink Leclerc (1:38.192)
Kvalifikace Leclerc (1:36.217)
Neděle 22. září 2019
Závod 14.10