Brown nechce postupný rozpočtový strop. Zaveďme ho hned, říká

F1 byla vždy skupinou těch, co na to mají (nejen finančně).
I nynější motory - nikdo, kromě Hondy neskočil do rozjetého vlaku, protože na to neměli. Jestli peníze nebo inženýry nebo technologickotechnické zázemí, to je koneckonců jedno, protože vývoj se bez peněz neobejde. A pokud někdo naskakuje do jedoucího vlaku, potřebuje na dohnání více peněz za období na vývoj než ten, kdo už ve vlaku jede. Takže má možná smysl limitovat náklady na vývoj třeba motoru, ale celkových nákladů dejme tomu na 5 let, aby ti, co naskakují po 2 letech, mohli ve zbývajících 3 letecg proinvestovat to, co ostatní investují během 5 let. Jinak to nemá smysl.
Pokud má být F1 o top technologiích, opět bez peněz se to neobejde. F1 má smysl i proto, že se v F1 spotřebovávají peníze, které by stejně skončily ve vývoji.
Mají-li být v F1 jen 4 týmy, protože ostatní na to nemají, tak ať. Jinou věcí je, jak F1 prodat, aby byly výnosy z reklamy, tedy vlastně ze zájmu o F1.

Sebastian Vettel Killa-Gorilla  |  19. 12. 2018 11:08

strop je na hov no pude to obejít, hlavní problém je ta hybridní sr ačka stojí to moc peněz vytáhnout z toho ten výkon

Charles Leclerc pejdaa  |  19. 12. 2018 10:21

Strop je nesmysl..
V každém sportu má vždy někdo víc a někdo míň..

Ale jinak, pokud by ty stropy opravdu byly a některé týmy by ušetřili polovinu, tak by bylo fajn zlevnit i promotérům okruhů - tedy i snížení vstupného..

Ono když se neco zlevnuje, tak by se mělo zlevnovat všude.. a né naopak kruhům zdražovat.

Max Verstappen JuriElNiňo  |  19. 12. 2018 09:16

Žádný stropy jen ať to nechají jak to je.To že si týmy neumí sehnat prachy je jejich problém. Každý svého štěstí strůjce.

Taky sem pro strop, začal bych trojkorunou.

prof. PhDr. Tomáš Moudrý DrSc. Ten, co sežral hrnec Moudrosti a pak si ještě přidal. A pak zase a zase a zase...

Pepan A1  |  18. 12. 2018 22:16

Je zajímavé, jak se k rozpočtovému stropu upínají ti, jejichž týmy jsou ve sračkách. Před nedávnem Williamsová, teď Zak Brown. Oni totiž doufají, že tím se dokáží dostat blíže na dostřel k vedoucím týmům. Vůbec je nezajímá, co ale ty velké týmy udělají s nadbytečnými zaměstnanci. To je mají povyhazovat jenom proto, že vedoucí jiných týmů jsou neschopní a nedokáží zajistit dostatek peněz na efektivní provoz svým týmů?

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 12. 2018 22:23

Nadbyteční zaměstnanci kvalitních týmů se můžou přesunout do Mekáče.
Ten přece neví do jaké pjdele by vstoupil a přitom není použítelný ani v tom, kde se pohybuje v současnosti.

Pepan A1  |  18. 12. 2018 22:27

Efektivní struktura týmu se buduje dlouhé roky. Brown nemůže myslet vážně to, že velké týmy povyhazují část zaměstnanců a budou tu strukturu budovat od nuly. Ty jeho řeči, to jsou akorát populistické kecy, jinak to postrádá jakékoliv zdravé jádro.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 12. 2018 22:40

Brown je pouhý pajtáš z reklamního oddělení, nic víc. Ten Meku moc ublížit nemůže.
Horší je, že Mekáč teď vzali do svých rukou beduíni, kteří sice nějaké peníze mají, ale jsou zvyklí vařit na velbloudích léjnech a to pro dnešní přetechnizovaný svět nestačí.

Lewis Hamilton kalfyk  |  18. 12. 2018 23:19

Browna by meli kopnout do rite :D on vubec nevi, hosanum spis dochazeji prachy a s budouci vykonosti to nevidi valne, uz ani nemaji moznost to svadet na hondu :D. budouci vykon nebude a tim jak mclaren rozjizdi spoustu jinych aktivit mimo f1 to nepridava na dojmu lepsi budoucnosti mclaren f1... muj boze mclaren umrel po roce 2012

Ayrton Senna crazytunny  |  18. 12. 2018 20:12

Rozpočtový strop bude tedy přesně pro koho? Který z týmů nemá v zádech obrovskou silnou finanční skupinu ať už v podobě nadnárodního koncernu, nebo automobilky? Napadá mě snad jen Williams? Ostatním je to naprosto u řiti, prostě si vícenáklady převedou na jinou společnost. To nemluvím o stájích které ještě navíc vyrábí motory, tam se musí smát už teď nějakému stropu.

Je to jen pozlátko od FIA nezmění se nic, kdyby bylo striktní pravidlo o maximálním počtu zaměstnanců a jejich finanční strop jako v NHL to by bylo něco jiného, v NHL to pravidlo funguje parádně a navíc kontrolní mechanismus je naprosto primitivní.... chceš špičkového pilota za 50mega ok, ale hold to odneseš např. na inženýrech aero,.. a že špičkový piloti odejdou protože budou muset jezdit za 10mega ... no a?
chceš mít 1000 zaměstnanců, měj si je, když je seženeš za menší peníze než konkurence....

To s těmi jezdci je blbost. V NHL je na hráčích položená celá hra.
Nevím, proč by měl team nějak do stropu dávat i prachy na pilota. Rozpočtový strop je blbost. Ale ten návrh o započtení platu pilota do rozpočtu je ještě větší blbost. Nehledě na to, že by se to stejně míjelo účinkem. Špičkoví piloti by stejně do teamu na chvostu pole nešli.

Pierre Gasly Ferda.  |  18. 12. 2018 20:51

Strop by se do platu jezdců a některých zaměstnanců počítat neměl.
Týkal by se pouze nákladů na techniku.

Sebastian Vettel Boshanek  |  18. 12. 2018 21:06

A pak by to dopadlo tak, že např. Vettel by podepsal s Ferrari F1 smlouvu na symbolické 1€ ročně a pak by se objevil v reklamě na silniční Ferrari, za kterou by vyinkasoval třeba 50 mil €. Nebo by ho platil nějaký ze sponzorů...

Čím přísnější ten strop bude, tím víc ho budou obcházet.

T.E.CH  |  18. 12. 2018 21:20

Tak jedna věc jsou peníze a druhá možnost je omezit testování na stolicích, v tunelech, využívání CFD, těch možností jak to zlevnit je hodně.Není to zase takový problém, jak se zde uvažuje a píše.

Ono když někdo dlouhodobě investuje 3 x tolik, než ostatní, musí být logicky lepší.Není možné být horší. Tak funguje F1 od nepaměti.

V zásadě jde i o to, aby i majitel F1 práv nebyl pod tlakem vyplacení větších a větších provizí, protože týmy to budou logicky vyžadovat. Když F1 všem celkově vydělá více (za závody a reklamu), tak si i více rozdělí a více jim zbyde. Dnes utratí všechno a někteří i více, než vydělají. Když bude strop 200 mega, nůžky se sevřou. Samozřejmě že ty chytřejší, šikovnější budou zase dominovat, ale nebude jen kvůli penězům. Vždy ale bude něco za něco a nic nebude stoprocentní.Peněz ale všem zbyde více.

Sebastian Vettel Boshanek  |  18. 12. 2018 21:41

On jakýkoliv strop je mi proti srsti, nejvíc by se mi líbilo ať si do toho každý sype kolik má a kolik uzná za vhodné. Ale chápu, že bez nějakých omezení by to mohlo v dohledné budoucnosti dopadnout jako WEC. Takže pokud by to přilákalo nové stáje a třeba i snížilo rozdíl mezi "svatou trojicí" a zbytkem světa tak ve výsledku budu rád.

Pokud by byl zavedený strop, tak bych testování na v aero tunelech etc. neomezoval víc než je teď. Ať si týmy rozhodnou, do čeho dají rozpočet. Jen jak by to bylo s motoráři? Na vývoj motoru by byl taky nějaký strop nebo by se jen omezily testovací hodiny?

Jen sem zvědavý na konečnou podobu toho pravidla ohledně stropu. Přeci jen v technických pravidlech se najdou čas od času nějaké šedé zóny. Takže bych se nedivil, kdyby týmy k šikulům hledání mezer v technických pravidlech najmuly aj šikuly ekonomické.

Fire-man  |  19. 12. 2018 07:36

Strop nestrop, právě to podle mě ten sport zabíjí, všechna ta omezení. F1 byla vždycky drahá a kdo na to neměl, neměl tam co dělat. F1 byla královna, jak pokroku, tak vrchol automobilových soutěží.
Skoro vždy když se podíváme do historie, tak tam byl nějaký tým který trčel nad ostatní. Letos to ani nebylo tak špatné. Ferrari silné na začátku, pak je dohnal Mercedes a na konci se zdálo, že je nejsilnější RedBull.
Ale zákazy testování znamenali veliké investice do tunelů, zákaz tunelů znamenal masivní investice do CFD a všechno to sladit, pak omezí i to a týmům už zbývají jen simulátory. A opět další kolečko nákladů. Je to přece logické. Je to jako s emisema (teda pardon že sem tahám úplně jiné téma). Ale je to jako bych zavedl emisní strop, s tím, že přece ekologičtější vozidlo bude mít i lepší spotřebu a lepší spotřeba přece v konečném důsledku ušetří peníze i majiteli. Ale víme, že ten rozdíl ve spotřebě by musel být skutečně velký aby rozumně brzo vydělal to co stálo pořízení toho nového auta.

Ayrton Senna crazytunny  |  19. 12. 2018 11:58

Všechno se dá obejít. A jak se píše, čím více bude omezení, tím více se bude obcházet (murphyho zákon), naopak omezení musí být jednoduché a snadno dohledatelné, což v F1 a jeho složitosti prostě nebude reálně možné - možná tak 1 sezony, než se všichni okoukají a začnou vymýšlet.

Nechápu proč se o tom finančním stropu mluví, je to naprostý nesmysl.

T.E.CH  |  18. 12. 2018 19:06

Hoši týmy na špici dnes utrácejí asi třikrát více, než před pěti nebo šesti lety. A snad nebudete tvrdit, že před pěti, šesti lety byla F1 sportem pro chudé. Šulíni....

Ayrton Senna milanek001  |  18. 12. 2018 19:12

to je úplně jedno, podstatné je, že Mclaren už prakticky neexistuje, značka nemá velkou hodnotu... Toto už nemá nic společného s původním Mclarenem - myšleno Denisovým (nemyslím Bruceovým) Prostě s tímhle už mohou dělat co chtějí - třeba jít do Formule E, nebo GP2 (nevím jak se to bude jmenovat)
Zajímavé je hlavně to že Markeťingový znalec dokázal zničit značku... člověk by čekal, že tohle zrovna jako jediné neudělá.... Koho dneska ještě zajímá Mclaren? .... leda toho šejka, ale ten si založí či koupí cokoli bude chtít


1 2 3

Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

14:51 | Objevují se spekulace, že manažerem Micka Schumachera bude N. Todt.
11:40 | odkaz
18. ledna | Vůz Ferrari prošel crash testy.
16. ledna | Niki Lauda opět opustil nemocnici, kde byl hospitalizován s chřipkou.