Britských novinářů je mi líto, asi nejsou šťastní, říká Alonso

Fernando Alonso se nezlobí na britské novináře, kteří mu v Německu vytýkali vítězství pomocí týmových příkazů. Soucítí s nimi.
Britských novinářů je mi líto, asi nejsou šťastní, říká Alonso

Když skončila Grand Prix Německa, tisk se vrhnul na jezdce Ferrari, aby je vyzpovídal na téma výměny pozic, kterou nařídil tým. Zejména britští novináři nesli jednání italské stáje nelibě. Alonsovi to ale nevadilo.

"Ne. Myslím, že to byl... jejich problém," řekl španělský pilot pro Autosport. "Svým způsobem je mi jich líto, protože asi nemají dobrý nebo šťastný život, jako někteří z nás v tuto chvíli. Oni tak reagují a jak jsem řekl, byla to škoda, ale ne problém."

"Dobré vztahy a jednota Ferrari, kterou každý víkend ukazujeme, některým lidem svým způsobem nedělá dobře. Ta jednota se jim nelíbí. Ale to je jejich problém, ne náš."

Události ze závodu v Hockenheimu měly nakonec dohru v pravidlech pro příští sezónu, FIA z nich totiž vymazala článek, který zakazoval týmové příkazy. Alonso ovšem tvrdí, že odmítá, aby měl někdo v týmu status jedničky.

"Jako jezdec si myslím, že oba jezdci musí mít rovnocenné postavení," uvedl. "Hodně z těch jezdců, hlavně v top týmech, má velké zkušenosti, jsou talentovaní a mnohokrát dokázali, že je dobré mít v týmu dvě možnosti v boji o šampionát. Pokud pak nastane situace, že matematicky někdo nemá šanci, tým se rozhodne, jak uzná za vhodné."

Rovnocenný přístup k oběma jezdcům podle Španěla neznamená, že by měli oba těžší práci, protože by museli nejdříve porazit svého kolegu. "Podle mě se tím moc nemění. Vždy se snažíte odvést maximum. Někdy se vám to podaří, někdy ne. Na to (soupeření s týmovým kolegou) se moc nesoustředíte," dodal.

Diskuze (296) Další článek: Montezemolova vánoční přání: lepší okruhy, více testů a třetí auta
12:51 | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
11:26 | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.
19:37 | Pneumatiková mezera bude i na Hungaroringu. Pirelli tam nominuje střední, měkkou a ultraměkkou.
24. května | Podle jezdců Mercedesu vydrží hypedměkké pneumatiky v závodě maximálně 7 kol.
24. května | Žádný trest pro Maxe Verstappena za couvání z únikové zóny v první zatáčce.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10