Bridgestone se po čtrnácti sezónách rozloučí s formulí 1

Poslední Grand Prix sezóny v Abú Zabí bude zároveň posledním závodem pro Bridgestone v rámci dosavadního působení ve formuli 1.
Bridgestone se po čtrnácti sezónách rozloučí s formulí 1

Pneumatiky Bridgestone absolvovaly své první dvě Grand Prix již v sedmdesátých letech, ale za skutečný vstup do formule 1 považuje japonský dodavatel až sezónu 1997, v které se postavil Goodyearu.

Podle svých statistik odchází Bridgestone po 242 Grand Prix, v rámci kterých získal 175 vítězství, 168 pole position a 11 titulů v pohárech jezdců a konstruktérů. Část z těchto úspěchů ale získal v roli jednotného dodavatele, bez boje s konkurencí.

"Abú Zabí pravděpodobně bude pro všechny u Bridgestonu emotivní víkend, protože to bude náš poslední závod," přiznal sportovní ředitel Bridgestonu Hiroši Jasukawa. "V motorsportu jsem u Bridgestonu pracoval od našich prvních účastí v japonských Grand Prix v letech 1976 a 1977 a velmi jsem usiloval o plnohodnotný vstup v roce 1997."

Ve své první celé sezóně v roce 1997 byl Bridgestonu konkurentem etablovaný Goodyear, jenž obouval přední týmy. Hned v prvním závodě získaly japonské pneumatiky body a v tom druhém dovezly Oliviera Panise na stupně vítězů. Prvního vítězství se dočkaly o rok později. V sezónách 1999 až 2001 a 2007 až 2010 pak Bridgestone působil ve formuli 1 jako monopolní dodavatel.

"Formule 1 byla pro naši společnost velkou výzvou," konstatoval ředitel sportovního vývoje Hirohide Hamašima. "Vstoupili jsme do tohoto sportu v roce 1997 a soupeřili s velmi zkušeným Goodyearem, který předtím odjel mnoho závodů. Přesto jsme byli hned v první sezóně konkurenceschopní, i když většina předních týmů jezdila na konkurenčních výrobcích."

Od příští sezóny bude novým jednotným dodavatelem pneumatik ve formuli 1 Pirelli.

Diskuze (43) Další článek: Williams v Brazílii nenaplnil očekávání, ale v šampionátu si polepšil
16:40 | Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí odkaz
15:04 | Závod šampionů bude v roce 2019 v Mexiku.
21. října | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
21. října | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.

GP Mexika 2018

Pátek 26. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 27. října 2018
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 28. října 2018
Závod 20.10