Bridgestone se inspiroval Kanadou a chce větší rozdíly mezi směsmi

Rychlé opotřebení měkčí směsi pneumatik zdramatizovalo v Kanadě celý závodní víkend. A Bridgestone by rád komplikoval život jezdcům tímto způsobem i nadále, ale ne na úkor bezpečnosti.

I když se rozdíl v rychlosti opotřebení jednotlivých směsí v Montrealu s postupem času zmenšoval, pořád byl dost významný na to, aby přinesl do závodu zajímavý prvek nepředvídatelnosti. Tím také odpadla nezáživná strategie jedné zastávky v boxech, která se letos stala standardem.

Bridgestone chce proto vozit super měkkou směs na více závodů. Například do Valencie ji má v plánu přivézt v každém případě, ale na některých jiných okruzích by dříve uvažoval spíše o měkké směsi. To se teď může změnit, ale vzhledem k již oznámené alokaci nejdříve v Německu.

"Naší prioritou je poskytovat bezpečné pneumatiky, které jsou spravedlivé ke všem," řekl šéf vývoje Bridgestonu Hirohide Hamašima pro Autosport. "Nechci poskytovat pneumatiky, na kterých se budou vytvářet puchýře, protože to představuje riziko. Ale pokud dokážeme s určitou mírou jistoty předpovědět, že se puchýře na super měkké směsi tvořit nebudou, pak tyto pneumatiky budeme ve zbývajících závodech používat co nejvíce."

K potížím s pneumatikami přispěly v Kanadě také vlastnosti tratě, čehož si je Bridgestone vědom. Takto dramatický průběh víkendu lze očekávat jen na některých okruzích. "Má velmi hladký povrch, takže se pneumatiky nedeformovaly dost na to, aby se zahřály, hlavně na začátku závodu," dodal vysvětlení k Montrealu Hamašima.

Doporučujeme

Články odjinud