Bridgestone pracuje na mokrých pneumatikách s větší přilnavostí

Důvodem je nižší aerodynamický přítlak nových vozů.
Letošní pravidla významně snížila aerodynamický přítlak, který je na suchu částečně kompenzován hladkými pneumatikami, ale jezdci si stěžují na zhoršenou ovladatelnost vozů na mokru. Bridgestone zatím připravil vylepšené mokré obutí pro Monako, ale zvažuje, že ho nabídne i na ostatních okruzích.

"V minulosti jsme používali odlišné mokré směsi pro Monako, kde hladký povrch trati vyžaduje větší přilnavost. Vyvinuli jsme novou směs pro Monako 2009 a v současnosti se snažíme vyhodnotit, jestli je dostatečně trvanlivá pro ostatní okruhy, kde by nabídla větší přilnavost," řekl Tecuro Kobajaši z Bridgestonu.

Komplikace na mokru jezdcům působil již zákaz elektronických asistentů řízení, který je v platnosti od minulé sezóny, což se ukázalo například v Grand Prix Velké Británie. Stejně jako loni bude Bridgestone odlišovat značením měkčí směs i u mokrých pneumatik. Na rozdíl od suchých pneumatik mohly pruhy zůstat v drážkách, pouze změnily barvu.

"Zelenou barvu jsme použili, abychom ukázali naší podporu kampani FIA za ´zelené´ vozy," dodal Kobajaši.
Další článek: Komentář: Spravedlnost neexistuje, bodový systém nepomůže

19:25 | Vitalij Petrov dělá tento víkend sportovního komisaře v Portugalsku. Objevily se informace, že jeho otec Alexander dnes zemřel ve Vyborku (Rusko).
18:44 | Pérez dostal za zpomalení Gaslyho v kvalifikaci napomenutí.
14:32 | Russell dostal varování (vyjel na trať, když vlály červené vlajky)
13:48 | Upravené limity tratě pomohly, ale i tak bylo v posledním tréninku smazáno 24 časů ... 21 v první, 3 ve čtvrté zatáčce.

GP Portugalska

Pátek 23. října 2020
1. trénink Bottas (1:18.410)
2. trénink Bottas (1:17.940)
Sobota 24. října 2020
3. trénink Bottas (1:16.654)
Kvalifikace Hamilton (1:16.652)0
Neděle 25. října 2020
Závod 14.10