Jednotný dodavatel pneumatik Bridgestone určil, které směsi suchých pneumatik přiveze na první tři závody letošní sezóny. Změny vůči loňské sezóně nastaly v tomto ohledu jen u Melbourne.
Letos znovu platí, že v suchém závodě musí jezdec použít oba typy suchých směsí, které Bridgestone na daný okruh přiveze. Stejně jako loni se Japonci rozhodnou podle okolností, zda dodají směsi bezprostředně sousedící na škále tvrdosti, nebo zda mezi nimi bude rozdíl dvou stupňů.
Na první tři Grand Prix přiveze Bridgestone tyto suché směsi:
Bahrajn: super měkká - střední
Austrálie: měkká - tvrdá
Malajsie: měkká - tvrdá
I když se složení samotných směsí vůči loňskému roku změnilo, v nabídce zůstávají čtyři základní varianty: super měkká, měkká, střední a tvrdá. Provozní teploty jsou rozděleny do dvou ´oken´, ty vyšší vyhovují medium a tvrdé směsi, zatímco super měkká a měkká směs potřebují nižší teploty. Změnila se také konstrukce pneumatik, výrazný rozdíl pak představují užší přední pneumatiky.
Během každého závodního víkendu bude mít každý jezdec k dispozici šest sad pneumatik tvrdší směsi a pět sad pneumatik měkčí směsi, která bude stejně jako loni odlišena zeleným pruhem.
"Strategie s pneumatikami budou v roce 2010 velmi důležité, protože se už nebude tankovat, což byl v minulosti důležitý faktor při určování zastávek v boxech," připomněl ředitel vývoje Bridgestonu Hirohide Hamašima. "Pro letošní sezónu jsme změnili všechny suché směsi, protože vozy budou těžší a stinty by mohly být delší. Také jsme provedli změny, které umožní rychlejší zahřívání pneumatik."