Bridgestone není v názoru na odchod z formule 1 jednotný

Oficiální stanovisko Bridgestonu je pořád stejné, na konci roku se japonský výrobce pneumatik chystá formuli 1 opustit. Ale ne celé vedení s tímto krokem souhlasí.

Formule 1 hledá za Bridgestone náhradu, ale jednání není snadné, protože si Michelin klade podmínky, které by znamenaly výrazné změny. Mezitím Bridgestone usiluje alespoň o setrvání v MotoGP, kde také působí v roli jednotného dodavatele. Po odchodu z formule 1 by navíc mohl věnovat motorkám více prostředků.

"Samozřejmě bychom měli víc peněz na utrácení, protože rozpočet pro F1 je velmi vysoký, ale podle mého názoru bychom měli zůstat i ve F1, v opačném případě by totiž naše image velmi utrpěla," uvedl ředitel vývoje Bridgestonu pro závodní motorky Hiroši Jamada pro Motosprint.

Jamada má odlišný názor i na otevřenou konkurenci ve vrcholových motoristických disciplínách, zatímco má Bridgestone ve formuli 1 i MotoGP monopol. "Osobně vidím sport jako konfrontaci, takže tento aspekt schází. Užíval jsem si, když jsme poráželi ostatní, zatímco teď vyhráváme a nikoho při tom neporážíme," řekl.

Setrvání Bridgestonu ve formuli 1 je ale stále nepravděpodobné, protože Japoncům schází peníze. Z tohoto důvodu chtějí v MotoGP prodloužit smlouvu zatím jen o rok, do konce sezóny 2012. K případnému delšímu angažmá na dvou kolech Jamada dodal: "Zatím jsme se nerozhodli, finanční situace je pořád špatná. Ale myslím, že budeme pokračovat, v současnosti se snažím přesvědčit vrcholový management, že bychom měli zůstat."

Další článek: Renault se o Kubicu stará lépe než BMW

14:18 | Poznámky ředitele závodu v 11:51: Traťové limity v první a druhé zatáčce. Poznámky ředitele závodu v 13:49: ... a ještě 13, 14 a 15.
9:14 | Podle předpovědi počasí má být v Barceloně během víkendu lehce přes 20 stupňů, v neděli by mohlo pršet.
5. května | Podle italských médií Ferrari novou podlahu do Španělska nepřiveze. V Portugalsku testovaná podlaha měla být jen testovací pro potvrzení dalšího směru vývoje.
4. května | V Monaku nakonec budou i fanoušci. Kapacita bude omezena na 40 %, nutný je PCR test.

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 8. května 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00