Briatore bude radit se zvýšením popularity, padají šílené návrhy

Briatore bude radit se zvýšením popularity, padají šílené návrhy

Novináři v sobotu ráno vyšťourali, že se Bernie Ecclestone sešel se zástupci týmů na tajné (nakonec ne tak moc) schůzce. Výsledkem je založení speciální skupiny.

Malá pracovní skupina, složena ze zástupců několika týmů, má řešit akutní problém a to je úbytek diváků. Jedná se především o úbytek sledovanosti v televizi, ale v Německu řeší i menší návštěvnost na samotném závodu, která poklesla oproti předešlým dvěma letům o více než třetinu.

Zajímavé je, že členem pracovní skupiny má být také bývalý šéf Renaultu Flavio Briatore, který se tak nepřímo vrací do formule 1 po pěti letech, kdy musel odejít po neslavné Velké ceně Singapuru.

Dostanou piloti závaží?

Objevily se spekulace o prvních návrzích, jak zvýšit atraktivitu. Poté, co fanoušci nepřijali úplně s nadšením dvojité body, pevné restarty po safety caru a další novinky, se zvažuje možnost poslat mrtvolu formule 1 ke dnu pomoci závaží. O co jde? V některých sériích se vítěz penalizuje závažím navíc. Je tomu tak částečně třeba v DTM. Podle spekulací se něco podobného zvažuje i ve formuli 1. Vítěz kvalifikace by tak třeba dostal naloženo 20 kg, druhý 18 kg atd. až do desátého místa. 

Horké Maďarsko je také ve znamení přestřelek mezi šéfy týmů a novináři. Včera se na tiskové konferenci docela dost rozlítil Christian Horner, kterému vadily dotazy na pořádání velkých cen v „problémových zemích“ typu Ruska nebo za dva roky v Ázerbájdžánu.

Érica Boulliera měl pak dotaz německého novináře, zda by byly týmy ochotné jet i v KLDR, naštval natolik, že na Ralfa Bacha (Sportbild) podal stížnost k FIA.

Padokem kolují zvěsti, že šéf McLarenu požadoval dokonce odnětí akreditace pro tohoto novináře, ale to se (zatím) nepotvrdilo. 

Doporučujeme

Články odjinud