Osm z jedenácti týmů sídlí ve Velké Británii a to včetně některých, které britské nejsou. Jaký bude mít Brexit dopady na týmy?
Podle zástupců týmů může nebo už má Brexit dopad ve třech oblastech. Tou první je oslabující libra, druhou nejistota pro sponzory a byznys vůbec a třetí nejistota z hlediska zaměstnanců.
Nejista je něco, na co upozorňují také odborníci. Británie zatím neaktivovala článek, kterým zahájí vystupování z EU. Vládnoucí strana vybírá nového premiéra či spíše premiérku a skoro to vypadá, že plán nemají ani ti, kteří Británii na cestu z EU přivedli.
Zdraží pohonné jednotky?
FIA nedávno donutila výrobce, aby postupně snížili cenu za pohonné jednotky pro své zákazníky. Úspora pro rok 2018 se nyní prakticky vypařila. „Bohužel platíme náš motor v eurech,“ říká Claire Williamsová. Libra totiž výrazně oslabila vůči euru.
Podle Williamsové ale bude mít Brexit i vliv na sponzory. „Nemáme matku jako Toto a mnoho dalších týmů a sponzoring je jedním z našich klíčových příjmů,“ uvedla. „Měli jsme významná jednání před referendem a tato jednání nyní zpomaluji a lidé čekají, co se bude dít.“
Mercedes s financemi problém nemá. „Slabá libra není pro nás tak špatná, protože dostáváme peníze v dolarech (z komerčních práv) a naše mateřská společnost nás dotuje v eurech,“ řekl Toto Wolff. Mercedes vidí spíše problém v personálních otázkách.
„Existuje mnoho odborníků, kteří pracují v Brackley. Nejsem si jistý, jak to bude v budoucnu. A Mercedes v Německu. Mnoho Britů pracuje v DTM.“
Force India také dostává motory od Mercedesu, ale zmiňuje se spíše o přínosech. „Oslabení libry pomáhá, protože příjmy jsou do značné míry v dolarech,“ řekl Mallya.
Foto: Getty Images / Mark Thompson