BrawnGP k podezřením z aplikace týmové režie

Jezdci a vedení týmu ji nezávisle na sobě popřeli.

Když během Velké ceny Španělska Jenson Button vyměnil strategii tří zastávek za dvouzastávkovou, zatímco Barrichello zůstal na původně zvolené strategii, mnohé napadlo možná nevyhnutelné: týmová režie.

Jenson Button vede šampionát a navíc tým patří Rossu Brawnovi, který dohlížel na účinkování Rubense Barrichella a Michaela Schumachera za společných let u Ferrari. Závodem, který nejvíc utkvěl v paměti, je Velká cena Rakouska 2002. Barrichello tam na pokyn Jeana Todta pustil Schumachera před sebe až těsně před cílovou čarou (0,182 sekundy rozdílu v cíli).

Ať už má Button více štěstí nebo je skutečně o něco rychlejší než Barrichello, těžko se asi Brazilec ubrání černým vzpomínkám. Těm vévodí Velká cena USA 2005, do které odstartovalo šest vozů Ferrari, Jordanu a Minardi a ve které svedlo Ferrari další ze svých divadel. Po tomto závodě se Barrichello rozhodl Maranello opustit.

Barrichello přitom využil strategie tří pitstopů také v Bahrajnu. Nezabralo to a Barrichello dojel do cíle pátý.

Minimálně z pohledu Brawnu se ale strategie tři pitstopů jevila v Barceloně jako rychlejší. Proto se tým rozhodl na ni posadit oba jezdce. Tým Jensona Buttona se ale kolo před první zastávkou rozhodl pro změnu.

"Překvapilo mě to," prozradil po závodě Barrichello, který se následně musel vydat ze všech sil. Ale po druhém pitstopu mu auto nesedlo.

"Mám s tím velké zkušenosti," řekl Barrichello na dotaz, zda se nebojí opakování týmových rozkazů v jeho neprospěch. "Pokud se to stane, nebudu žádné týmové příkazy poslouchat. Říkám to jasně nyní, aby to všichni věděli.

Situace v BrawnGP je ale hodně odlišná od Ferrari."

Jenson Button Barrichella doplnil: "Naše strategie řekla, že tři pitstopy jsou rychlejší. Tečka."

"Ani náhodou," řekl komerční šéf týmu Nick Fry na otázku, zda do závodu promluvila týmová režie. "Obě strany garáže dnes závodily."

Podle Rosse Brawna Barrichella o vítězství připravily pomalé časy ve třetím úseku před posledním pitstopem.

"Když se podíváte na časy, byl daleko pomalejší než se očekávalo," řekl Brawn. "Jenson byl rychlejší s větším množstvím benzínu."

Doporučujeme

Články odjinud