BrawnGP k podezřením z aplikace týmové režie

Jezdci a vedení týmu ji nezávisle na sobě popřeli.

Když během Velké ceny Španělska Jenson Button vyměnil strategii tří zastávek za dvouzastávkovou, zatímco Barrichello zůstal na původně zvolené strategii, mnohé napadlo možná nevyhnutelné: týmová režie.

Jenson Button vede šampionát a navíc tým patří Rossu Brawnovi, který dohlížel na účinkování Rubense Barrichella a Michaela Schumachera za společných let u Ferrari. Závodem, který nejvíc utkvěl v paměti, je Velká cena Rakouska 2002. Barrichello tam na pokyn Jeana Todta pustil Schumachera před sebe až těsně před cílovou čarou (0,182 sekundy rozdílu v cíli).

Ať už má Button více štěstí nebo je skutečně o něco rychlejší než Barrichello, těžko se asi Brazilec ubrání černým vzpomínkám. Těm vévodí Velká cena USA 2005, do které odstartovalo šest vozů Ferrari, Jordanu a Minardi a ve které svedlo Ferrari další ze svých divadel. Po tomto závodě se Barrichello rozhodl Maranello opustit.

Barrichello přitom využil strategie tří pitstopů také v Bahrajnu. Nezabralo to a Barrichello dojel do cíle pátý.

Minimálně z pohledu Brawnu se ale strategie tři pitstopů jevila v Barceloně jako rychlejší. Proto se tým rozhodl na ni posadit oba jezdce. Tým Jensona Buttona se ale kolo před první zastávkou rozhodl pro změnu.

"Překvapilo mě to," prozradil po závodě Barrichello, který se následně musel vydat ze všech sil. Ale po druhém pitstopu mu auto nesedlo.

"Mám s tím velké zkušenosti," řekl Barrichello na dotaz, zda se nebojí opakování týmových rozkazů v jeho neprospěch. "Pokud se to stane, nebudu žádné týmové příkazy poslouchat. Říkám to jasně nyní, aby to všichni věděli.

Situace v BrawnGP je ale hodně odlišná od Ferrari."

Jenson Button Barrichella doplnil: "Naše strategie řekla, že tři pitstopy jsou rychlejší. Tečka."

"Ani náhodou," řekl komerční šéf týmu Nick Fry na otázku, zda do závodu promluvila týmová režie. "Obě strany garáže dnes závodily."

Podle Rosse Brawna Barrichella o vítězství připravily pomalé časy ve třetím úseku před posledním pitstopem.

"Když se podíváte na časy, byl daleko pomalejší než se očekávalo," řekl Brawn. "Jenson byl rychlejší s větším množstvím benzínu."

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:23 | Charles Leclerc dnes slaví dvacetiny.
14. října | Lando Norris získal titul v F3. Příští rok by se mohl stát rezervním jezdcem McLarenu.
12. října | Hartley místo Gaslyho? Poslední Novozélanďan v F1 byl v roce 1984 Mike Thackwell.
12. října | IndyCar by příští rok mohla zavítat do Mexika.
11. října | Kubica dnes testoval Williams na okruhu v Silverstonu.

GP USA 2017

Pátek 20. října 2017
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 21. října 2017
3. trénink 18.00–19.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 22. října 2017
Závod 21.00

Nejčtenější články

Přítelkyně a manželky současných jezdců formule 1

Přítelkyně a manželky současných jez…

Kdo čeká v zákulisí nebo doma na jezdce formule 1? Podívejte se na manželky a přítelkyně současných jezdců.

12.  10.  2017 | | 53 N/A
Mercedes loni hrozil svým jezdcům vyhazovem

Mercedes loni hrozil svým jezdcům vy…

Nevýkonný ředitel Mercedesu Niki Lauda prozradil, že tým v loňském roce po vzájemné kolizi v prvním kole Velké ceny Španělska pohrozil svým jezdcům Lewisi Hamiltonovi a Niku Rosbergovi vyhazovem, pokud se bude podobný incident opakovat.

15.  10.  2017 | | 22 N/A
Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se překvapivé jméno

Kdo nahradí Gaslyho v USA? Rodí se p…

Pierre Gasly by zatím podle nepotvrzených informací měl v USA chybět a pojede v Japonsku poslední dva závody super formule, ve které bojuje o titul.

12.  10.  2017 | | 27 N/A
Problémy Ferrari má řešit expertka na kovy

Problémy Ferrari má řešit expertka n…

Ferrari najalo expertku na kovy a chemikálie, která má pomoci oddělení kontroly kvality.

11.  10.  2017 | | 26 N/A
Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už blízko Renaultu, chlubí se Honda

Štiplavý vzkaz do Wokingu: Jsme už b…

Odchází McLaren od Hondy zbytečně? V Japonsku si to tak trochu nepřímo myslí. Podle Hasegawy jsou totiž už blízko Renaultu.

11.  10.  2017 | | 82 N/A