BrawnGP k podezřením z aplikace týmové režie

Jezdci a vedení týmu ji nezávisle na sobě popřeli.
BrawnGP k podezřením z aplikace týmové režie

Když během Velké ceny Španělska Jenson Button vyměnil strategii tří zastávek za dvouzastávkovou, zatímco Barrichello zůstal na původně zvolené strategii, mnohé napadlo možná nevyhnutelné: týmová režie.

Jenson Button vede šampionát a navíc tým patří Rossu Brawnovi, který dohlížel na účinkování Rubense Barrichella a Michaela Schumachera za společných let u Ferrari. Závodem, který nejvíc utkvěl v paměti, je Velká cena Rakouska 2002. Barrichello tam na pokyn Jeana Todta pustil Schumachera před sebe až těsně před cílovou čarou (0,182 sekundy rozdílu v cíli).

Ať už má Button více štěstí nebo je skutečně o něco rychlejší než Barrichello, těžko se asi Brazilec ubrání černým vzpomínkám. Těm vévodí Velká cena USA 2005, do které odstartovalo šest vozů Ferrari, Jordanu a Minardi a ve které svedlo Ferrari další ze svých divadel. Po tomto závodě se Barrichello rozhodl Maranello opustit.

Barrichello přitom využil strategie tří pitstopů také v Bahrajnu. Nezabralo to a Barrichello dojel do cíle pátý.

Minimálně z pohledu Brawnu se ale strategie tři pitstopů jevila v Barceloně jako rychlejší. Proto se tým rozhodl na ni posadit oba jezdce. Tým Jensona Buttona se ale kolo před první zastávkou rozhodl pro změnu.

"Překvapilo mě to," prozradil po závodě Barrichello, který se následně musel vydat ze všech sil. Ale po druhém pitstopu mu auto nesedlo.

"Mám s tím velké zkušenosti," řekl Barrichello na dotaz, zda se nebojí opakování týmových rozkazů v jeho neprospěch. "Pokud se to stane, nebudu žádné týmové příkazy poslouchat. Říkám to jasně nyní, aby to všichni věděli.

Situace v BrawnGP je ale hodně odlišná od Ferrari."

Jenson Button Barrichella doplnil: "Naše strategie řekla, že tři pitstopy jsou rychlejší. Tečka."

"Ani náhodou," řekl komerční šéf týmu Nick Fry na otázku, zda do závodu promluvila týmová režie. "Obě strany garáže dnes závodily."

Podle Rosse Brawna Barrichella o vítězství připravily pomalé časy ve třetím úseku před posledním pitstopem.

"Když se podíváte na časy, byl daleko pomalejší než se očekávalo," řekl Brawn. "Jenson byl rychlejší s větším množstvím benzínu."

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A