Brawn: Pneumatikám nebudeme nikdy rozumět stoprocentně, ani vozu

Mercedes vynakládá velké úsilí, aby porozuměl pneumatikám, protože je považuje za klíčový prvek výkonnosti. Ale ví, že je nikdy nepochopí úplně.
Brawn: Pneumatikám nebudeme nikdy rozumět stoprocentně, ani vozu

Šéf Mercedesu Ross Brawn je přesvědčený, že si ve startovním poli zatím nikdo nerozumí s letošním pneumatikami tak, jak je zapotřebí. "Najít řešení, aby vám pneumatiky fungovaly co nejefektivněji, je hodně náročné," přiznal v rozhovoru pro oficiální stránky formule 1. "Ale platí to pro všechny týmy."

"Já povzbuzuji naše lidi, aby tuto situaci vnímali jako příležitost, a ne jako problém. Tým, který pneumatikám porozumí jako první tím nejefektivnějším způsobem, bude nejkonkurenceschopnější."

Platí to i pro inženýry v Brackley, že řeči letošních Pirelli zatím pořádně nerozumí. "Asi ano, ale zároveň si nemyslím, že by někdo někdy začal mluvit plynně ´pneumaticky´, (smích) stejně jako podle mě nikdy nebudete zcela rozumět závodnímu vozu," pokračoval Brawn.

"Máte své teorie a nápady, máte své zkušenosti, ale pochybuji, že někdy stoprocentně pochopíte, co dělá závodní auto skvělým. Porozumíte tomu z velké části, ale nikdy ne úplně. Neřekl bych, že se nám to kdy stalo náhodou, ale drželi jsme se cesty, na které jsme tyto vlastnosti zabudovávali do vozu, a mnohokorát byl výsledkem konkurenceschopný vůz."

"Ale není to exaktní věda. Netrávíme roky hodnocením různých nápadů, musíme je dostat na vůz a doufat, že budou fungovat dobře. Musíme je posoudit, jak nejlépe umíme, a jít dál. Je to velmi náročný, ale velmi zajímavý byznys."

Mercedes se občas trefí do požadavků pneumatik, takže se dokáže předvést na předních příčkách, ale schází mu konzistence. Na té pracuje a Brawn věří, že se zlepší. Proto se ani necítí v přímém ohrožení od Sauberu, který touží po jeho pátém místě v šampionátu.

"Jsem si jistý, že jsou zaměření na páté místo, a já to respektuji. Nemáme auto, které jsme teď chtěli mít, ale máme velmi dobrý tým, velmi dobré lidi, takže jsem optimista, že budeme mít silnější druhou polovinu sezóny, než byla ta první."

"Chci zlepšení. Páté místo není naší ambicí a uděláme všechno možné, abychom byli lepší. Ještě zbývá hodně závodů a dá se získat hodně bodů."

Další článek: Souboje týmových kolegů: Massa dostává výprask od Alonsa

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)