Brawn: Omezování aerodynamiky není správná cesta

Formule 1 se snaží zajistit závody nabitější akcí a souboji na trati. Podle Rosse Brawna ale cesta nevede skrze přiškrcení vývoje aerodynamiky.
Brawn: Omezování aerodynamiky není správná cesta

Na páteční tiskové konferenci v Montrealu vedení formule 1 odpovídalo novinářům na dotazy ohledně směřování sportu. Ross Brawn, který v současnosti zaujímá post ředitele F1 pro motorsport, čelil otázkám namířeným na aerodynamiku. 

„Víme, že se hodně opíráme o aerodynamickou účinnost vozu. Myslím si ale, že názor, podle kterého by osekání aerodynamiky jako mávnutím kouzelného proutku vše změnilo k lepšímu, je trochu naivní. Auta nebudou tak spektakulární. Nebudou tak rychlá.

Nejde to vyřešit tak, že na vozy prostě obujete větší gumy a vše se tím vyrovná. Aerodynamika musí zůstat, ovšem v té podobě, aby se s vozy dalo závodit. Nedá se to odhadnout, musíte zapracovat na konkrétním výsledku. Teprve se učíme poznávat současných vozů,“ řekl Brawn.

Brawn je rád za to, že v současnosti žádný tým jednoznačně nedominuje. Zároveň ale projevil mírné znepokojení. Za Ferrari a Mercedesem je velká díra:

„Jsme svědky skvělého závodění. Musíme zajistit, aby to do budoucna bylo konzistentní. Máme velké štěstí, že se letos vyskytly dva týmy schopné prát se o vítězství. Nemám na tom žádnou zásluhu, prostě to tak pěkně vyšlo. Musíme si ale dávat pozor na rozestup mezi těmito týmy a dalšími stájemi.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Diskuze (1) Další článek: Týmová režie není, jde nám hlavně o Pohár konstruktérů, říká Arrivabene
15. prosince | Da Costa získal pole position pro první závod formule E, Vandoorne pátý, Massa po červených vlajkách devatenáctý. Závod od 13:00 na Eurosportu.
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.