Brawn: O F-průduchu se hovoří, aby se odvedla pozornost od výfuků ostatních

Podle šéfa týmu Mercedes Rosse Brawna je koncepce některých výfukových systémů větším problémem než F-průduch na voze W03.
Brawn: O F-průduchu se hovoří, aby se odvedla pozornost od výfuků ostatních

V Melbourne se hlavním technickým tématem stal F-průduch Mercedesu na zadním křídle, který ve spolupráci s DRS navyšuje maximální rychlost vozu. Dokonce hrozilo, že některý z konkurenčních týmů podá oficiální protest, ale nakonec zůstalo jen u diskuzí s FIA.

"Co si pamatuji, tak diskuze a pře jsou tu každý rok," uvedl Brawn pro Autosport. "A abych byl upřímný, tak jsme asi odvedli pozornost od výfukových systémů ostatních, které jsou hodně vzdálené úmyslům FIA."

"Asi jste od FIA slyšeli, že už nebudeme mít difuzory foukané výfuky. My jsme si mysleli, že už nebudou. Ale několik vozů je má. Náš systém křídla pravděpodobně odvedl pozornost od něčeho, k čemu nemělo dojít."

FIA ovšem označila všechny výfukové systémy i F-průduch Mercedesu za legální. Podle Brawna k formuli 1 patří, že týmy nacházejí různé skuliny v pravidlech, aby pro sebe získaly výhodu.

"Už jsme s FIA diskutovali a zpochybnili její interpretaci (pravidel o výfucích). Ale oni nám řekli, že nemají nic proti tomu, co se děje, a my to respektujeme. Teď zkoumáme systémy ostatních týmů, abychom zjistili, jestli by pro nás mohly být užitečné. Předpokládám ale, že příští rok zmizí," dodal šéf týmu z Brackley.

Další článek: V Sepangu budeme zřejmě ještě rychlejší, varuje McLaren